• VillintillP

Dagskryssning med barn, vilken?

Dotran (3 1/2) har länge pratat om att hon vill åka "stora båten". Tänkte man kan ta en dagstur kanske men jag är lost i båtdjungeln. Snälla ge mig tips eller säg vilken båt jag ska ta

• Svar på tråden Dagskryssning med barn, vilken?
  • Tess76

Hm, svårt att säga när man inte vet vart du bor. En tur Göteborg-Fredrikshamn och till badhotellet är ett alternativ.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • VillintillP

Ah det kan ju kanske vara smart att skriva också, vi bor i Stockholm...Så Göteborg blir lite långt för en dagstur men tack för tipset...

• Miss Lau

Vi brukar ta Viking Line över dagen lite då och då. Kostar nästan ingenting men man måste byta båt i Mariehamn.

• VillintillP

Ja men det är väl ok? Ett äventyr bara det för en 3 åring Men hur länge måste man vänta i Mariehamn då?

• Mama Africa

Bytet är på 15 min, så det är bara att traska över till nästa båt.

Personligen rekommenderar jag dock hellre en dygnskryssning, typ Cinderella, då har man tillgång till hytt och barnen kan vila en stund, de brukar kunna bli övertrötta på såna där utflykter.

• Quiet thoughts

Kryssa över med Eckerö Linjen till Åland.
    2 tim T/R ( 4 tim) inkl bildfärd då.
    Fr sthlm tar en buss c.a 1.5 timma på sig från Cityterminalen/ T centralen eller vad det heter ner till Grisslehamn eller Kapellskär beroende på båt.

Man kan ju dock dygnskryssa också men det är nog mer fylla på de ännu större båtarna.
    Just nu finns Alfons Åberg utställningen på eckerö linjens båten vad jag vet.

Kanor/hus o grejjer.

• Miss Lau
    VillintillP skrev 2009-06-02 11:13:34 följande:
    Ja men det är väl ok? Ett äventyr bara det för en 3 åring Men hur länge måste man vänta i Mariehamn då?
    Som redan skrivits behöver man inte vänta alls utan man går direkt från den ena båten till den andra.

Personligen skulle jag dock aldrig åka på en dygnskryssning med mina barn men det är jag. Och hytt kan väl (?) ha även om det bara är över dagen om man har det behovet.
  • VillintillP

Tack för alla bra tips. Tanken är framför allt att dotran ska få pröva på att åka "stora båten", så jag tänkte att en dagskryss kan vara en bra början

Svar på tråden Dagskryssning med barn, vilken?