Gravid 89 skrev 2009-08-19 12:06:46 följande:
Oj! Du kan verkligen köpa i princip allt från Ullared.Kläder, filtar, kuddar, täcken, påslakan, filtar, leksaker&gosedjur, babygym, åkpåse, nappflaskor, skedar, haklappar, säng, sängmobil... ja, you name it. Det finns nog allt.Men det jag tycker är absolut mest prisvärt därifrån är:Kläder - jag köper alltid rätt mycket till min bebis när jag går dit. De bästa kläderna enligt mig är kläderna upp till stl. 62. De är jättefina och har i 90% av fallen superbra kvalitét. Bättre än H&M, t ex.Filtar - de har sååå många olika filtar, tunna och tjocka... till så extremt bra priser Det behövs rätt mycket filtar till en nyfödd tycker jag, även också till en lite äldre bebis. Mer än vad man kan trol från början. Jättebra att ha flera av, både tunna och tjocka som sagt.Kuddar, täcken och påslakan - passa på att köpa detta för priserna är jättelåga. Ett påslakansset kostar runt 100-lappen, ibland lite mer, ibland mindre. De har även spjälsängsskydd också i hur många färger och mönster som helst, som man kan matcha till påslakasset:en. Jag köpte ett set till vagnen, som kostade 59:-, såg EXAKT DENSAMMA på Babyproffsen för 449:- ... det är ju helt sjukt! (449:- liksom, vilka ockerpriser).Leksaker - de har många bra leksaker till bebisar på Ullared. Man kan passa på att köpa tills de blir större, runt 3 mån blir de intresserade och vill börja leka mer och mer. Jag köpte en jättefin "Rainforest"-speldosa att sätta vid spjälorna i sängen, den var av märket Fisher Price, kostade 220:- eller 230:- (minns tyvärr inte vilket det var). Såg samma grej i en affär nära mig, där kostade den + 500:- ...
Kuddarna jag köpte i vintras kan jag inte rekomendera! De blev förstörda när jag tvättade dem. Täcke vågade jag inte heller handla, för det stod inte från vilken ålder det var lämpligt.