Inlägg från: framsteg |Visa alla inlägg
  • framsteg

Gekås vol 11

Hemajo13 skrev 2009-08-08 21:14:21 följande:
    Hej! Någon som vet om de har skötbord? och vad de kostar i så fall?=)
    Vet inte hur det ser ut just nu (har inte varit nere sedan jag själv fick barn i maj) men då fanns det ett skötbord med skötdyna ovanpå och badbalja "under locket" samt hyllor under. Minns inte vad det kostade, men låg vid skötdynorna.
  • framsteg
    Ingle skrev 2009-08-14 22:22:32 följande:
    Brukar det vara mycket folk där nu i augusti? Funderar på att åka dit om två veckor, men det känns väldigt beroende på hur mycket folk det är där. (Jag och sonen ska till farmor och farfar i Fbg, så vi kan välja när vi åker dit.)Några tips på vad man handlar till en 6 månaders? Regnkläder och vinteroverall har jag tänkt mig. En bobbycar till julen?
    Har skolorna väl börjat så är det liiite lugnare än vad det bör vara nu när alla skall hinna handla allt innan skolorna börjar.
  • framsteg

emma enhörning skrev 2009-08-15 23:14:57 följande:

Någon som fortfarande är vaken?Jag tänker gå riktigt ot nu så blunda om du ogillar sånt...Jag ska göra piroger som ska penslas med ägg, men jag har inte det hemma, kan inte köpa eller låna. Finns det något annat man kan göra för att få samma effekt?Känns inte lönt att skapa en tråd för en enda fråga så jag hoppas ni har överseende med detta!!! Tack!!!
    *tror* man kan använda vanligt vatten. Men säker är jag inte... Testa att googla. Borde vara samma som bullar om man gör till äggallergiska.
  • framsteg

emma enhörning skrev 2009-08-15 23:24:32 följande:

För övrigt tycker jag att folk betalar hutlöst med pengar på tradera för ge-kås grejer!!! Har tänkt tanken att köpa på mig och sälja men jag tror inte jag kan med...
    Håller med till fullo!

Plus att jag vet knallar som shoppar upp ett lager och säljer (dyrare) på marknader osv.

ot - sorry!
  • framsteg
    DaughterOfRock skrev 2009-08-17 13:49:33 följande:
    Så sött =) Jag vill mest att den ska fylla sin funktion o det verkar den ju göra då. Är det med flaskor eller köper man det separat? Ska skicka ner mamma så jag behöver veta så mycke som möjligt =D
    Det är en flaska med i, men även en adapter så du kan pumpa i andra flaskor ex Mam Ultivent osv.

Jag har 2 flaskor som jag alternerar mellan så jag tycker det är bra att ha 2 flaskor (mao har du ingen flaska hemma sedan innan be din mamma köpa en vanlig nappflaska till).

Det enda jag tycker är lite dåligt är måtten på flaskan (har också Nalle Puh), måttet börjar på 50 ml så då är det ju lite svårt att veta vad man fått ut om man fått ut mindre, men det är väl ett "dagens I-landsproblem"

Det är en helt ok pumpflaska för 120:- och _väldigt_ lik den som säljs på Apoteket för dyrare pengar.
  • framsteg
    WilliamNellyJamie skrev 2009-08-17 20:53:53 följande:
    jag vill åka och har aldrig varit där men kommer aldrig dit, karl min skulle hellre dö (men vilken karl gillar att shoppa)  kommer fasiken aldrig dit
    Du får väl locka med "källaravdelningen" med elektronik, bilpryttlar, skivor, dvd, fritidsartiklar osv. Även han kommer nog hitta ett och annat!

Vet flera karlar/män mellan 30-40 som mer än gärna åker till Ullared - så länge man inte hotar med 8h besök på raken brukar det gå bra. "Nä vi skall bara vara där i 2 timmar kanske... ...tre på sin höjd..." Ett par timmar senare: "nämen oj! Var vi där i 5-6 timmar!? :-O Huuuur gick det där till?!* *visslar oskylding

...sorry lite OT.
  • framsteg
    Shoppingtokig skrev 2009-08-17 23:04:57 följande:
    Jag var i Ullared 3 gånger under graviditeten, sista gången var dagen innan förlossning! (Hon kom 2 veckor innan beräknat).
    *fnissar* Jag var i Ullared (med ursäkten att jag var "socialt sällskap") på BF+6... Men jag mådde ju bra så det var inte så jobbigt och dessutom skulle jag ju ändå till Varbergs BB om nåt hände samt att vi konstaterade att det var närmre från Ullared än hemmifrån... (han föddes BF+10)

Ursäkta att jag återigen blir lite OT i tråden!
  • framsteg
    star67 skrev 2009-08-20 20:36:46 följande:
    finns där herr märks kläder tex Esprit, eller fina tjocka tröjor?? något tips på dam/ herr kläder fina och biliga.
    Det är svårt att svara på innan eftersom det ju helt och hållet beror på vad de fått in. Ibland har de kända märken på både dam och herr, ibland inte. Det kan skilja från dag till dag.

Det som finns nu i augusti är inte alls säkert de har i september när du är där.
  • framsteg
    Sirling skrev 2009-08-22 08:53:48 följande:
    Är det någon som vet om det finns ekologiska barnkläder på Ge-kås?
    Har iaf funnits strumpor vet jag. I övrigt har jag inte koll.
  • framsteg
    Joona skrev 2009-08-24 22:59:12 följande:
    Hur är det med skridskor till barn? Kanske går som skor, vilket de inte säljer men nån kanske vet?
    _kan_ finnas på nedre plan. Tror de hade det i vintras...
  • framsteg
    Joona skrev 2009-08-24 23:51:07 följande:
    Hur är det med cykelkorgar och tillbehör, hjälmar och så?Ligger i soffan o skriver lista, åker om 2veckor, jippi!!!
    Har också funnits i våras, på nedre plan. Men vet ju inte hur det är nu om två veckor...
  • framsteg
    Tingan skrev 2009-08-26 17:50:02 följande:
    jag har aldrig varit på ullared men vill dit! familjen funderar att åka snart ev en måndag hur ser det ut då? vilken tid är det minst folk? finns det skötbord eller nånstans att sätta sig ner och amma mitt i shoppingen?
    Det finns amningsrum där enl deras bloggare - man får fråga i kundtjänst!
  • framsteg

Var på GeKås idag. Ganska lugnt faktiskt.

...lite svar på frågor:

Isola80 skrev 2009-08-27 10:00:52 följande:
    Vad finns det för färg på åkpåse och vilket material?
    Färgerna som fanns idag var svart, grått, rött(lite mörkare nyans), rosa (babyrosa) och begie. Utanpå är de blanka och innuti är det fleece. Kostar 229:- Finns även en åkpåse som är mer som en dyna med överdrag som påminner om sådant man har som "lock" på liggvagnar. Tror den kostade 179:- och var svart.
    KMHV skrev 2009-08-27 19:15:09 följande:
    Min son som snart blir 5 år älskar spindelmannen. Vad finns det att köpa med spindelmannen? Ska upp på lördag.
    Det jag såg (tittade inte efter det) så fanns det iaf uv-dräkter. Men jag höll till mer bland halvårskläderna så det kanske fanns mer...

hoppas på en liten skrev 2009-08-27 23:53:57 följande:
    hej undrar lite om det finns mycket kläder till gravida nu? var där för ett par månader sen och då fanns det inte mkt bara lite sommarkläder, jag ska dit på lördag igen så skulle vart kul att veta i förväg.
    Jag tyckte det fanns en del överdelar iaf. Bättre än förra hösten när jag var gravid. Men sen är det väl upp till tycke och smak.
  • framsteg
    MissLillan skrev 2009-08-28 10:05:31 följande:
    Finns det barnböcker att köpa på gekås? eller nån affär utanför?
    Liiite barnböcker finns inne, annars finns Bok-Olle utanför. Vet dock inte hur Bok-Olle ligger prismässigt nu längre eftersom jag aldrig hinner in innan de stänger
  • framsteg
    Tryfflan skrev 2009-08-28 10:42:52 följande:
    Jag tycker inte att Bok-Olle är speciellt billigt, då handlar jag billigare på nätet!Det brukar finnas lite böcker inne på Ge-Kås avdelningen nedanför leksakerna, vid krukorna och det där.
    Vid blå fikan fanns igår bara vuxenböcker och kokböcker, barnböckerna fanns på leksaksavdelningen precis vid rummet där saker till barnvagnar och sådant är. Kändes som om de höll på att omorganisera för det var rätt tomt i hyllorna.
  • framsteg

Kaerleksbarn - på GeKås finns babysitters med fullt fällbart liggläge (tror jag) som går att använda från dag 1. Vi valde dock en från Coop som är enklel och klassisk modell som man kan använda från ca 1 månad. Fundera på vad det är för modell ni vill ha på den - det är nog det bästa! (vet dock inte vad den från coop kostar då det var en present till oss)

Svar på tråden Gekås vol 11