Inlägg från: Kaerleksbarn |Visa alla inlägg
  • Kaerleksbarn

Gekås vol 11

bubbelmaja skrev 2009-07-08 20:05:47 följande:
    Synd det där med maten tycker jag. Man vill ju inte ödsla tid där. Äta innan, då kryper det ju i en och man vill in..... Vore bättre om man kunde ta en matpaus när man har fått lite koll inne, vet hur mycket folk det är och osv. Kollar man på tradera ser man ju mycket man kan misstänka kommer fårn GeKås. Är det många som gör så, köper på sig ett lager och lägger ut där?
    Gekås anhängare på Tradera finns det GOTT om :) Har man tillomed sett när man är där. Då folk handlar upp 50tal saker av samma produkt..
  • Kaerleksbarn
    bubbelmaja skrev 2009-07-08 20:17:29 följande:
    Men lämnar du vagnen inne då och går ut?
    Jadå, när man gått där inne någon timme.. en eller två.. så är den ju redan halvfull och ingen som tar den. Det enda man får ha koll på är ju att ta med sig jacka och väska, så man inte lämnar något privat :) Så har vi alltid gjort sen jag va liten!
  • Kaerleksbarn

Blekingskan 74 skrev 2009-07-09 10:45:11 följande:

Länge sen jag besökte både familjeliv och gekås men ska nog dit i sommar. Någon som vet om det finns resesängar och vad de kostar? Hej Kärleken förresten
    De har en modell av resesäng för 289kr :)
  • Kaerleksbarn
    7småtroll skrev 2009-07-09 10:59:20 följande:
    Vad tror ni...är det mycket folk i Ullared så här i semestertider? Funderar på att åka dit den 21 juli, måste dela upp barnens klädinköp så man får börja nu (har sex barn). Därför får det bli en tripp i månaden till gekås (har bara ca 3,5 mil till Ullared). Sedan när alla klädinköp är klara får det bli en tripp i månaden ändå för snart är det jul. Vinterkläderna har väl börjat komma in nu?
    Mycket folk juni-augusti på Gekås är det alltid ;) Med tanke på alla bussresor som går dit bara inom Sverige. Och för att inte tala om alla Norskar, Danskar och Tyskar! Därför bestämde vi redan på vår senaste Gekåsresa i april, att inte åka dit förrän slutet av augusti när all semestertid är slut och turisterna åkt hem...
  • Kaerleksbarn
    7småtroll skrev 2009-07-09 10:59:20 följande:
    Vad tror ni...är det mycket folk i Ullared så här i semestertider? Funderar på att åka dit den 21 juli, måste dela upp barnens klädinköp så man får börja nu (har sex barn). Därför får det bli en tripp i månaden till gekås (har bara ca 3,5 mil till Ullared). Sedan när alla klädinköp är klara får det bli en tripp i månaden ändå för snart är det jul. Vinterkläderna har väl börjat komma in nu?
    När det gäller Vinterkläder så är det på sin höjd endast ytterkläder som finns, mitten av aug/början på sept kommer resterande in varje år fick vi till svar..
  • Kaerleksbarn
    7småtroll skrev 2009-07-09 11:19:05 följande:
    Det var väl närmast ytterkläder jag tänkte på. Ska jag vara ärlig så köper jag inte särskilt mycket tröjor och dylikt i Ullared, tycker kvaliten är dålig! Men ytterkläderna är kanonbra. Likaså underkläder har jag hittat riktigt bra i Ullared. Jag har varit i Ullared i juli månad förut men inte de senaste åren. Men då jag var där så var det nästan folktomt. Men eftersom jag bor nära så får jag väl vända om det skulle vara långa köer.
    Månaden i sig spelar ju ingen roll, utan det är vädret det handlar om ;) Strandväder =tomt och Regn =knökfullt!
  • Kaerleksbarn
    Surtanten1 skrev 2009-07-09 16:42:47 följande:
    Är det mycket folk på GEkås vid 8 (öppning)?? Läste att det började lugna sig vid 11 tiden för då hade bussarna kommit in osv.
    När vi va där i april va vi där vid 12tiden och inget folk. Men som sagt, det beror på vädret och årstid ;)
  • Kaerleksbarn

Aja 75 skrev 2009-07-09 19:38:41 följande:

Vinterkläderna hade kommit. Köpte bla skidhandskar till min 7 åring för 9.98.
    Ja ytterkläderna kommer tidigt, men inte resterande av vinter och höstkläder..
  • Kaerleksbarn

Aja 75 skrev 2009-07-09 19:40:37 följande:

Då anser jag nog att det är en mitten period nu för på pojk avd. 122-17o fanns det nästan inga sommarkläder.
    Kan hända de börjar tidigare på barnavdelningen, men den är inte angelägen för oss än ;) Så det va dam och herr vi fick svar på då vi frågade om vinterkläderna i alla fall...
  • Kaerleksbarn
    anette 81 skrev 2009-07-10 10:47:28 följande:
    Är besviken på min familj. Vi bestämde att vi skulle till ullared idag men nu vill ingen dit
    Usch så tråkigt, det är besvikelse på hög nivå! Det har man upplevt många gånger som liten då man längtade i veckor, sen planerade mamma in "annat viktigt". Så jag slutade redan som 10åring att tro på att Gekåsresor verkligen blir av, tills jag sitter i bilen på väg :)
Svar på tråden Gekås vol 11