• DestinationX

En traditionell midsommar: hur och var?

Jag har själv bott I Sverige i 6 år och varit med om en och annan rolig midsommar, den ena mer traditionell än den andra. Vi blev ofta bjudna hos någon hemma på landet, fick massa snaps och traditionell mat. Men i år har vi inte fått några inbjudningar och det är precis nu att min bror och 2 av hans kompissar kommer upp från Belgien för att uppleva den kända svenska midsommar!

Nu behöver jag tips från er svenskar på var och hur vi kan fira midsommar! Det ska vara traditionell, barnvänligt (vi har själv 2 småbarn som ska vara med) men samtidigt ska det finnas möjlighet till bra fest också, för min bror och hans polare är singlar och 28-30 år gamla ;)

Vi vill inte fira i vår lägenhet i Göteborg, känns lite tråkigt...

Hjälp mig ge min bror en kul och traditionell midsommar!

• Svar på tråden En traditionell midsommar: hur och var?
  • Lolion

Hyr en stuga på en camping. Där brukar det firas ordentligt.

• Anna M

Min perfekta Midsommarfest måste innehålla:
    Långbord
    Dragspelsmusik
    Dans kring midsommarstång

Mat/dryck:
    sill
    färskpotatis
    jordgubbar
    nubbe

En dröm vore att vara vid vattnet, skärgården..

Hoppas ni får en trevlig dag!

• emmakatta

Vi brukar vara i skärgården, äta sillunch, leka lekar, grilla, dricka öl och nubbe spela sällsaksspel och bada mitt i natten även fast det är alldeles för kallt, sen sover alla över och man äter en mysig frukost med vännerna med utsikt över havet. Tokhärligt med midsommar men då är jag också ursprungligen dalkulla. När barn kommer in i bilden blir det väl dans runt stången också

Svar på tråden En traditionell midsommar: hur och var?