Hur gör jag för att anmäla handläggre på AF
Hur ska jag göra för att anmäla min handläggare på Arbetsförmedlingen när jag tycker att han har agerat fel i mitt ärende?
I slutet av januari gick jag till AF och anmälde mig som arbetssökande. Jag har ett funktionshinder så jag kan inte söka alla jobb. Min handläggare sa att han behövde ett läkarutlåtande för att kunna gå vidare, bla med AF-rehab. Jag mådde rätt så psykiskt dåligt så det dröjde ett tag (ca 1 månad) innan jag kontaktade mitt landsting för att få ett läkarutlåtande. Men då sa dom (vården) att det var min handläggare på AF som skulle begära in ett intyg, inte jag som skulle sköta det.
Jag kontaktade min handläggare på AF och sa som det var och sen var de på vården även så snälla och kontaktade han på AF och sa hur det skulle gå till, att handläggren var tvungen att skriva vad han ville veta osv.
Så fort vården fick in det pappret ringde de mig och hittade en tid så jag fick gå före i kön. Allt för att det skulle bli så fort uppklarat. Det var inga problem att kolla funktionshindret, skadan var som den var även för ca 4 år sen när AF sist begärde in liknande intyg. Läkaren skrev; livslång skada, ingen chans på förbättring, jobb med lite belastning, inga möjligheter med ytterligare insatser från vården för förbättring.
Från slutet av januari till april har min handläggare inte gjort något, fast han vetat att jag kommer behöva till AF-rehab. Han har förhalat och väntat med att skicka in min journal till AF-rehab tills jag konfronterade honom angående det och har hela tiden skyllt ifrån sig och inte erkänt sitt ansvar i det hela.
Under hela tiden här tiden har jag stått utan ekonomisk ersättning. Han nekar till att jag är berättigad till aktivitetsstöd för att det inte finns någon åtgärd på mig.
I åtgärdsprogrammet som är skickat hem till mig står det att jag uppger att jag kan ta vilket jobb som helst, inom mina kvalifikationer och utbildning, bara det går ihop med mitt funktionshinder.
Alla barnen är inskolade på dagis och jag kan tänka mig att starta i morgon dag.
Det jag vill anmäla är att handläggaren har förhalt mitt ärende till AF-rehab.
Innan jag får komma till AF-rehab blir det ingen ekonomisk ersättning för mig.
Förlåt för att det blev så långt, är det någon som kan ge mig svar och råd på hur jag ska gå till väga?