Cykelvagn
från vilken ålder kan man börja använda cykelvagn? är det ett bra köp eller dåligt köp?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 12:47
glömmde också fråga max ålder
från vilken ålder kan man börja använda cykelvagn? är det ett bra köp eller dåligt köp?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 12:47
glömmde också fråga max ålder
Vi har tvillingar på tre år och vi köpte vår cykelvagn för två år sedan. De sitter bra i den och tycker jättemycket om att åka i den.
Vi köpte en sådan som man kan köra som en vagn oxå, väldigt praktiskt om man ska in i en affär till exempel. För ställer man den utanför så försvinner den nog rätt snabbt.....
Vi tycker det var ett bra köp!
Vår 13 månaders sitter inte bra i den variant vi valt, men kanske i höst?
Ja, vad tusan heter den? Hmm, jag ser framför mig hur det står GT med stora bokstäver på bruksanvisningen men jag ser inte de små siffrorna som jag antar finns där...
Vi har haft cykelvagn till tvillingarna sen de var ca 1 år.
www.nordiccab.se/vis.aspx
Men inte helårspaketet, har ingen hund och kommer aldrig nånsin åka skidor eller springa med den Men jättebra att man kan koppla loss den från cykeln och köra in på affären.
Vet inte vad vår vagn kostade för det var min snälla pappa och hans sambo som betalade den. Tror det var ca 5-6000kr. Vi beställde ett extra fäste så vi har till båda cyklarna.
Vår hade ett väldigt bra pris, var inte så dyr utan kostade 1500 kr. Vi köpte den i en cykelaffär.
passar den en 5,5 åring och en 9 månaders
Får verkligen en 5,5 åring plats i cykelvagn? Ska vara ett kort barn i en hög modell då... Vår cykelvagn växte dottern ur förra sommaren, hon var då 4,5 och normallång.
Cykelvagnar brukar inte ha maxålder, utan maxlängd och maxvikt.
I vårt fall var det en maxlängd på 110 cm och en sammanlagd maxvikt på 36 kg.
Förra sommaren när vi fick vår vagn kunde äldsta sonen sitta i den, han var ca 120 cm då. Men sitsen fick ju vara längst bak och då finns det inte plats för någon packning och blev ganska tungt att dra. Max vikten på vår vagn tror jag är 40 kg.
min dotter är ca 116 cm lång och väger 16 kg. problemet är att hon inte orkar cykla till stranden. Det är en ganska lång väg och vi har ingen bil.
Little Ms Chatterbox skrev 2009-06-03 11:12:50 följande:
Påhängs-cykel då? + cykelstol på pakethållaren till den lille/lilla?