Hej min bebis på snart 5 månader hon har också eksem som vi är oroliga för, om det skulle vara allergi eller liknade! Det går allergier i släkten (hennes pappa, farfar, farbror, faster och säkert fler) sen även astma både på hans och min sida!! Men jag funderar över om det verkligen kan uppkomma så tidigt + att de allergier som finns är mest mot exempel pälsdjur, gräs osv och det "ska" ju inte ge eksem???
Hon har eksem i pannan, kinderna, armväck, benväck, mage, hals och lite på ryggen!! hon har haft så sedan hon var ca 4 veckor (trodde först det var typ hormonprickar) men det bytte karaktär och blev bara värre och värre! hon har alltid lyckats vara i "bra" perioder när vi besökt BVC och det är nu på senaste som det blivit mycket värre också!
tycker det är svårt med smakisar också när hon är prickig/exemig hela tiden så kan man ju inte se om det uppkommer av något speciellt kan ju också tillägga att vi tagit bort tvättmedel med perfym och kör nu bara tvättmedel från astma och allergi förbundet men det verkar inte hjälpa så bra det heller :S
När vi behandlar med kortison två gånger om dagen försvinner det från det behandlade stället men dyker ändå upp på andra ställen och man vill ju inte smörja in hela kroppen då kortison INTE är så bra för små barn!
Någon som kan ge råd? kanske någon som varit med om samma och fått reda på om det varit allergi senare?