• Innna

Vad är det med "EJ REKLAM"-skylten som vissa inte förstår??

Jag har en sån EJ REKLAM skylt på dörren, ganska stor faktiskt.. Precis vid brevinkstet.

Men lik föbannat så dimper det ner reklam, både sån som posten har och annat skit. Så jävla irriterande, jag vill inte ha reklam, ingen alls.

Står det ej reklam så vill jag inte ha nån reklam heller...

Så nu har jag fått ventilera mig lite...

• Svar på tråden Vad är det med "EJ REKLAM"-skylten som vissa inte förstår??
  • Mammassaga

Fast viss reklam får man endå. Är det adresserad reklam så MÅSTE dom dela ut den, tyvärr:)

• Hallonmun

ja å svepet, räknas inte heller som reklam... *snark*

• Missundies

Om det inte är postens reklam så kan du ringa till svensk direktreklam och klaga. För dom är stenhårda med att man inte får ge reklam till sånna som har en "ej reklam" skylt.

• Mammassaga

Är det posten som delar ut oadresserad reklam ska du ringa ditt postkontor och klaga.
    Är det svensk direktreklam så ring till dom. Men som sagt, är reklamen adresserad så måste dom dela ut den.

• Ord blind

Jag brukar posta den igen.... Är den adresserad så skickar jag tillbaka den till företaget. All annan skit åker också ner i den gula lådan...

• Innna

Jo att adresserad reklam kommer iaf det är jag helt okej med, men inte ICA reklamen och annat skit som man får...

Men jag ska ringa och gnälla lite... Trött på att ha den innanför dörren när man kommer hem.. :(

• Mela78
    Missundies skrev 2009-06-02 13:34:30 följande:
    Om det inte är postens reklam så kan du ringa till svensk direktreklam och klaga. För dom är stenhårda med att man inte får ge reklam till sånna som har en "ej reklam" skylt.
    För att vara lite gnällig kan berätta om min erfarenhet när det gäller Svensk Direktreklam. Hade en STOR och tydlig "reklam, nej tack" precis på brevlådan men fick trots det tonvis med reklam utdelat av SvDR. Första samtalet gick bra, de bad om ursäkt och skulle prata med utdelaren. När vi fortfarande efter en månad senare fick lika mycket reklam ringde jag igen och blev inte riktigt lika trevligt bemött, men de skulle ta tag i saken sa killen i telefon. Ännu en månad gick och brevlådan fylldes till bredden med reklam så tog ja mod och ringde en gång till. Fick då höra (samma kille alla tre gånger) att de hade minsann ingen som helst skyldighet att respektera reklam nej tack skyltarna, att det fanns inga lagar som förbjöd de att dela reklamen och undrade hur jag kunde stå ut med reklam på TV för det kan man inte tacka nej till osv.
  • Innna

Men herregud vilka idioter!!!!!

Ja nu e jag mammledig och nästa gång jag hör att dem är på G ska jag stå innanför dörren och öppna den precis när dem lägger det i lådan och säga dem en sanningens ord!!!

Svar på tråden Vad är det med "EJ REKLAM"-skylten som vissa inte förstår??