Missundies skrev 2009-06-02 13:34:30 följande:
Om det inte är postens reklam så kan du ringa till svensk direktreklam och klaga. För dom är stenhårda med att man inte får ge reklam till sånna som har en "ej reklam" skylt.
För att vara lite gnällig kan berätta om min erfarenhet när det gäller Svensk Direktreklam. Hade en STOR och tydlig "reklam, nej tack" precis på brevlådan men fick trots det tonvis med reklam utdelat av SvDR. Första samtalet gick bra, de bad om ursäkt och skulle prata med utdelaren. När vi fortfarande efter en månad senare fick lika mycket reklam ringde jag igen och blev inte riktigt lika trevligt bemött, men de skulle ta tag i saken sa killen i telefon. Ännu en månad gick och brevlådan fylldes till bredden med reklam så tog ja mod och ringde en gång till. Fick då höra (samma kille alla tre gånger) att de hade minsann ingen som helst skyldighet att respektera reklam nej tack skyltarna, att det fanns inga lagar som förbjöd de att dela reklamen och undrade hur jag kunde stå ut med reklam på TV för det kan man inte tacka nej till osv.