• Anonym

Byta soc.handläggare?

Jag trivs verkligen inte med min socialsekreterare. Känner mig obekväm och vill byta. har varit i kontakt med chefen för socialtjänsten i min hemstad ang. detta och fick svaret att det inte går att byta, då jag fyllt 25 år och personer över 25 år får denna sekr. Men jag VET ju att det finns andra soc.sekr. som handlägger "äldres" ärenden.
    Min handläggare är transvestit. Eller jag vet inte vad det heter exakt, men det är en man som nu är kvinna. Klär sig som en och har bytt namn. Det är inte det som stör mig, är väldigt "öppen" för sådant. har aldrig gillat denna person och kommer nog aldrig göra det. Vissa människor går bara inte ihop och man kan ju inte gilla alla.
    Har jag inte RÄTT att få byta soc.sekr utan en massa möten och krångel? Och om det nu måste till sånt, så har jag väl iaf RÄTT att överhuvudtaget få byta?
    Snälla SVARA! Detta grämer mig dag ut och dag in!

• Svar på tråden Byta soc.handläggare?
  • Anonym

Hur ofta träffar eller har du kontakt med denna soc.sekr?

"Står" du verkligen inte ut....?

• Anonym

Anonym (fundersam) skrev 2009-06-03 08:07:06 följande:

Om det nu inte skulle bekymra dig att hon har varit man förut, varför skriver du det då överhuvudtaget....
    Jag kom själv på att det kanske ser konstigt ut =) men jag glömde skriva att socialtjänstchefen som jag var i kontakt med, säkert trodde att det var därför jag ville byta, det har tydligen varit andra som velat byta just därför. Hon sa att det skulle vara "diskriminerande" mot henne, men det är ju precis det det är mot mig om JAG inte får byta. Jag är ju i en sån utsatt postition och i total beroendeställning till dom, så jag borde ju ha RÄTT att känna mig trygg med min handl.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-06-03 08:05:22 följande:
    Hur ofta träffar eller har du kontakt med denna soc.sekr?"Står" du verkligen inte ut....?
    Nej, jag står inte ut.
  • Anonym

Hur ofta har du kontakt med din handläggare?

Svar på tråden Byta soc.handläggare?