Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?

Anonym (Anna) skrev 2009-06-02 19:53:20 följande:

Jag och min sambo har lite bekanta och så.. men inga direkta vänner att umgås med vid högtider eller ens att bjuda hem på lördagsmiddag..Nu när midsommar närmar sig kommer helg-paniken som ett brev på posten. vad ska man hitta på utan vänner..Ni som inte umgås så mycket med andra - vad ska ni hitta på i midsommaR?
    Men bjud över litet bekanta, det är ju så man blir vänner. :)

Fast jag gissar att det är litet i senaste laget att tänka på det nu iofs...

Själv ska jag titta på Smallville. ;)
  • Dorian Ertymexx

anna klara skrev 2009-06-18 00:59:12 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2009-06-18 00:45:16 följande:
    Smallville är det nästan värt att vara hemma för
    Japp! Nya avsnitt och allt! ;)

Fast jag saknar faktiskt Lex. Tycker nästan hans resa är den intressantaste i serien.
  • Dorian Ertymexx

Anonym (vet inte just) skrev 2009-06-18 01:16:30 följande:

i vanliga fall är jag inte ensam, tvärtom är det ofta så att jag tackar nej av tids- eller orkbrist. MEN, just på midsommar verkar folk ha just de sammansvetsade gäng som någon skrev om. Vi flyttade till Sverige för några år sedan, och flera av mina gamla vänner har fått familjer eller hunnit skapa traditioner annorstädes. Sambon är inte svensk, men älskar svenska traditioner. Känns extra jobbigt då att inte ha något att erbjuda..
    Men har ni ingen lokal byggdegård eller liknande som anordnar något? Det brukar vi ha här i alla fall, på den lokala 4H-gården.
  • Dorian Ertymexx
    Mieria skrev 2009-06-18 01:23:04 följande:
    Vad ska man med vänner till på midsommar? Jag vill fan inte bli störd när jag äter nypotatis.
    Haha, förstår dig! Det är gött! :D
Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?