• Anonym

Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?

Kollat med de bekanta om de har något på gång? De kanske funderar över samma sak.

Vi brukar gå ut på nattklubb på midsommar faktiskt. Sitta på en pub och förfesta och sen gå vidare.

• Anonym

Med familjen.

För vår del så blir det inga fester om inte jag ordnar det för då kommer det folk, men det är aldrig någon annan som ordnar fest och bjuder oss.
    jag har därför slutat att ordna fester...

• Anonym

Jag och min blivande sambo ska flytta ihop till midsommar. Vi har inga gemensamm vänner ännu men är bara så glada över att vi äntligen ska få rå om varandra på heltid. Ingen av oss har nåt stort behov av massa vänner men det är klart att vi vill umgås med andra människor oxå.

• Anonym

Jobba. Jag AVSKYR verkligen midsommar, nyår, etc, alla de där helgerna när man "ska" träffa kompisar och ha kul. Fyfan!

• Anonym

Känner igen mig. Vi ska bara vara hemma, äta gott och så. Men blir stressad för all frågar hela tiden vad vi ska göra i midsommar när jag försöker göra mitt bästa för att inte tänka på det.
    Vi är i och för sig bjudna på en fest hos en arbetskamrat till min sambo, jag är gravid och har aldrig träffat dessa människor innan och det ligger utanför stan och vi har svårt att ta oss och jag är rädd att det blir massa fylla. Andra alternativet, som skulle kunnat vart såå mysigt, är till svärmors stuga på västkusten, problemet där är svärmor som är väldigt glad i alkohol och blir pissefull på alla högtider (packad kl 15 på julafton så jag fick ta hand om allt, mat, dukning, senil mormor och morfar o.s.v.). Det ligger också så till att det inte går att ta sig hem eftersom vi inte har bil. Så jag väljer hemma. Jo, min familj bor 70 mil bort så där kan vi inte vara, lite synd.
    Nån sa nåt om picnic här ovan, det lät ju som en idé, i alla fall ta en picnic-lunch på dagen, det ska jag klart ta och fundera på! Om vädret vill sig :)

• Anonym

Jag ska försöka förtränga att det är midsommar. Vi bor utomlands och min sambo kommer vara bortrest över midsommar. Bara jag och sonen hemma.

Försöker dessutom gå ner i vikt så kan inte ens unna mig en liten smörgåstårta till tröst..

• Anonym

Anonym (Anna) skrev 2009-06-02 19:59:07 följande:

a mor skrev 2009-06-02 19:55:26 följande:
    hmm ja bra tänkt men.. på camping bor ju folk från alla möjliga orter.. sen är vi ganska unga så jag tror att de flesta på campingar är 10 år äldre än oss, då brukar man inte ha så mycket gemensamt..
    Ts, hur unga? Mina kompisar ska dra på en camping på öland. Dom är 23-24 år. så är dom 10 år äldre än dig så är du 14.

Finns nog många unga runt om på campingarna runt midsommar!
  • Anonym

Är det någon som har känsla av ångest så fort det förväntas att man ska göra något speciellt. Jag mår dåligt då jag vet att ingen har det så tråkigt som oss och är ute i det soliga vädret och de gör allt möjligt kul medan vi sitter hemma och gör det bästa av det lilla man har.
    Jag har alltid en sådan känsla.

• Anonym

Någon som har förslag på vad et barnlöst par runt 30 år kan göra en midsommar? Alla vänner har barn, ska dansa runt stången nere i byn och sen ha barnlekar hemma hos ett av paren.

Vi frågade lite löst vad alla skulle göra och fick fram detta, vi är inte bjudna vilket alla andra var.
    När vi frågade fick vi till svar "Jaaaa, vi trodde inte ni var intresserade, ni kommer inte få kul med oss, vi ska bara fira med barnen".

Känns inteså jättekul att fira med dom även om de inte skull säga nej (tror jag) om vi verkligen frågade.

Har ingen släkt i närheten och inga kompisar utan barn.

• Anonym
    Buttons skrev 2009-06-18 01:46:40 följande:
    Tänk så olika vi kan vara. Själv önskar jag att jag fick spendera midsommarafton själv med lite god mat ( =inte sill) och en bra film. Jag gillar inte traditioner av just den anledningen att många känner ett tvång om att det måste vara på ett visst sätt. Jag brukar, ve och fasa, inte heller gå på nyårsfesterom det inte handlar om riktigt nära vänner. Jag hellre ensam. Och nej, jag är inte en mystisk kuf, jag gillar bara inte den typen av tillfällen när man _måste_ har roligt om man inte vill framstå som en loser. Dessutom trivs jag väldigt bra i mitt eget sällskap.
    grejen är - i alla fall för mig - att ja, jag trivs bra att vara ensam också, men det är ju inte särskilt trevligt med PÅTVINGAD ensamhet, som det så lätt blir vid såna tillfällen. Det blir så smärtsamt tydligt hur få vänner jag har när jag aldrig blir inbjuden till något, och så... Självvald ensamhet är trevligt, påtvingad inte.
  • Anonym

Sambon har jour och jag och sonen blir på sommarstugan ensamma i år. Jag är gravid och ska ha barn om två månader så ingen bjöd mig på fest. Mamma hade fixat att hon skulle komma och vara hos sonen på natten så jag kunde åka och vara med eventuella vänner men jag är ju inte bjuden nånstans.

• Anonym

Vi har inte heller något att göra, ingen inbjudan till något alls och alla verkar ha planer. Jag är gravid och pallar inte heller massa fulla människor. Känns lite tråkigt att inte ha något alls att göra, jag är också en sån som vill äta midsommar-mat och hela kalaset. Jag tröstar mig med att nästa år är knodden ca 6 månader och då ska vi på traditionellt midsommarfirande även om denne nu inte kommer förstå.

Blir vi bara hemma helt själva blir det i alla fall någon god mat. Vi kan inte ens grilla då vi bor i lägenhet och inte äger en grill. En påse godis kommer nog också inhandlas. Och sen blir det en kväll framför tvn/datorn.

Vi kan i alla fall garva åt alla som är bakis som fan imorgon. För även om jag inte hade varit gravid så hade jag inte druckit imorgon. Så det så!

• Anonym

Anonym (S) skrev 2009-06-18 16:48:53 följande:

Känne rigen det, har sån enorm ångest inför imorgon! Känns som om alla har någonstans att vara med massa vänner runt omkring sig. Jag är 22år och har suttit hemma 3år i rad nu med min sambo på midsommar. Första året var det lite mer frivilligt, kändes som de inte spelade någon roll. Andra året jobbade jag och min sambo var på golftävling. I år ville jag verkligen gå på midsommarfest, hade längtat så mycket till och med köpt nya kläder. Sambon hade bjudit in oss själv till en av hans vänner men idag fick vi reda på att det var "fullt" så vi kunde inte komma. Är så fruktansvärt besviken...man känner sig väldigt ensam. Herregud, jag är 22år! Känns som alla andra i min ålder har massa vänner och är ute och festar var och varannan helg, känner mig ensam! Så jäkligt tråkigt!
    För fullt för att komma var det värsta jag hört! Om vi skulle haft fest hade alla fått komma, man hade väl fått sitta på golvet och äta om inte annat? Vad är det för fel på folk kan man ju fråga sig. Även om jag inte hade känt paret i fråga hade de varit välkomna! Jag hatar fan nyår, midsommar och alla andra helger. Det är alltid stress och ångest. Känns bra att ha en bebis snart, då känns det som att det inte kommer vara lika ångestfyllt!

Man kanske skulle pallra sig ut och äta middag imorgon? Och kanske en glass på det och en liten kvällspromenad? Det hade i och för sig varit ganska trevligt men det kanske är fullbokat redan en sån dag?
  • Anonym

Vi har heller inga vänner och ska sitta hemma. Ska iaf äta lite sill, potatis o jordgubbar. Som tur är åskar det och regnar här nu, det känns lite bättre då än om det hade varit sol

• Anonym

Hej hej
    Vi har inte heller så mkt vänner, men mkt bekanta..
    Men vi ska vara hemma o så ska vi packa för vi flyttar om en vecka.. så vi har lite skylt på de. ;)
    Men men.. får ta igen de nästa år.

• Anonym
    Ninni76 skrev 2009-06-19 15:47:15 följande:
    Vi har massor av vänner, men jag njuter att vara ensam med min familj
    Önskar jag var som du.. eller jag njuter oxå av att slippa göra ngt, men har svårt att stå för de.. känns ju som att alla alla alla ska göra ngt. Oskriven lag...
Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?