• Tessideluxe

Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?

Jag bor utomlands och här firar man knappt midsommar. Egentligen kanske det är lättare då för det för det är ingen press, men jag gillar ju midsommar, sill, blommor och små grodorna.
    Nu blev det så bra att min granne, som är irlandare, är skandinavienchef på sitt företag (jag lärde känna honom igår av en slump) och han bjöd med mig och sambon på midsommarfest på Svenska Exportrådet.

Ibland har man tur
    Men hade vi inte inte hittat någon midsommarfest så hade jag dukat upp hemma med sill, nubbe, färskpotatis och jordgubbar. Jag måste ju lära min sambo de svenska traditionerna

• Tessideluxe

Ja, jag håller med. Gud så dåligt!
    Bjud inte in dem på några roliga fester, för det har de inte förtjänat.

Anonym skrev 2009-06-18 16:52:35 följande:
    Anonym (S) skrev 2009-06-18 16:48:53 följande: För fullt för att komma var det värsta jag hört! Om vi skulle haft fest hade alla fått komma, man hade väl fått sitta på golvet och äta om inte annat? Vad är det för fel på folk kan man ju fråga sig. Även om jag inte hade känt paret i fråga hade de varit välkomna! Jag hatar fan nyår, midsommar och alla andra helger. Det är alltid stress och ångest. Känns bra att ha en bebis snart, då känns det som att det inte kommer vara lika ångestfyllt! Man kanske skulle pallra sig ut och äta middag imorgon? Och kanske en glass på det och en liten kvällspromenad? Det hade i och för sig varit ganska trevligt men det kanske är fullbokat redan en sån dag?
Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?