Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?
Jag är ensamstående med ett barn, och är dessutom gravid. Blivande pappan är en man som jag hade en kort relation med, han gjorde slut för ett halvår sen ca.
Storhelger är verkligen ingen höjdare när man är ensamstående med barn - det känns alltid som att man hamnar mitt emellan, så att säga.
Man blir sällan hembjuden till andra barnfamiljer - jag upplever iaf inte att man blir det då man är ensamstående. Och nu när jag är gravid så blir jag inte heller medbjuden till singelvännerna och deras fester.
Har två nära väninnor som - trots att de har sambos - jag och sonen ofta blir medbjudna till, men den ena har åkt till sin släkt många mil bort över midsommar, och den andra väninnan jobbar idag.
Jag har heller inte ansträngt mig för att bli bortbjuden någon annanstans heller - även om det känns för jävligt att "sitta här" själv.
Har iaf varit på traditionellt midsommarfirande med min son idag, och nu håller jag på med mat så vi ska snart äta färskpotatis och kött, och sen jordgubbar.
Jag försöker att se det positiva i det hela, och det är att jag iaf är tillsammans med min son, och att han har haft det skoj idag.
Skönt att höra att det är fler som inte är på stora firanden och fester idag.