• Anonym (Hm)

Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?

Anonym (S) skrev 2009-06-18 17:03:13 följande:

Håller med! Dom skulle tydligen vara i någon sommarstuga och eftersom man inte kommer kunna vara ute (vädret) så kunde vi inte komma för det blev för trång. Herregud vi är TVÅ personer! Hur mycket plats tar vi!? Till saken hör att min sambo alltid umgick med det här killgänget förr innan han drog ner på festandet. Känns som om dom utesluter honom för att han börjat leva ett lugnare liv. Känns ju dessutom tråkigt att dom häver ur sig det idag, dagen före. Nu har man ju redan sett fram emot det, handlat och berättat för familjen att man ska ut! Känns skit. Vi är uppe hos våra föräldrar på besök, bor i sthlm annars så vi får sitta hemma med mamma och pappa (som antagligen lägger sig 22 och inte kommer vilja äta någon midsommarmat) Suck va värdelöst...
    Så dåligt alltså! Vi har inte ens blivit tillfrågade av våra föräldrar vad vi ska göra. Vi dricker i stort sett aldrig och då är man inte längre intressant verkar det som. Men men, vad ska man göra?
  • Anonym (Hm)

Igår fick jag fan riktig ångest när jag var på affären en snabbis. Massor med glada människor som inhandlade massa midsommarmat. Kul för dom liksom! Fortfarande inte en själ som frågat vad vi ska göra och fortfarande ingen inbjudan till föräldrarna ens. Känner ungefär för att lägga mig ner och gråta.

Vi ska äta god middag i alla fall. Sen ska jag ta och meddela att när bebisen har kommit ska jag sluta fira allt utom jul. Jävligt less på högtidsångest.

• Anonym (Hm)
    Anonym skrev 2009-06-19 14:51:47 följande:
    Vi har heller inga vänner och ska sitta hemma. Ska iaf äta lite sill, potatis o jordgubbar. Som tur är åskar det och regnar här nu, det känns lite bättre då än om det hade varit sol
    Visst också. Här regnar det inte men det är molnigt som bara den så det kommer nog börja snart! Jag kan inte äta fisk så vi äter i stort sett aldrig traditionell midsommarmat utan det brukar bli grilla på midsommar. Har suttit och kikat recept nu på vad vi skulle kunna äta och blev på lite bättre humör. Vem behöver massa folk runt sig som ska heva sig i fyllan när man har varandra i alla fall? :)
  • Anonym (Hm)

Tänk om Sverige varit lite mindre så det inte hade varit så långt mellan alla städer, vilken jävla midsommarfest vi kunde haft :)

Vi har ätit god middag och tittat på bebissaker på nätet. Lite senare blir det film, glass, godis och mys. Känns inte så farligt längre faktiskt!

• Anonym (Hm)

anna klara skrev 2009-06-20 19:35:14 följande:

Har varit på trevlig midsommarfirande, men får veta att där mina barn har varit, har det varit knivslagsmål med dödlig utgång
    Ojdå. Är dom äldre dina barn eller har dom varit med pappan?
  • Anonym (Hm)

anna klara skrev 2009-06-20 19:43:42 följande:

Anonym (Hm) skrev 2009-06-20 19:38:40 följande:
    Dom e 19 och 20, 19 åringen har åkt hem o 20 åringen e kvar. Denna jävla alkohol alltså Men ja har pratat med 19 åringen o smsat med 20 åringen
    Tur att ena åkt hem och du pratat med den andra så du vet att de mår bra!

Jaha så hade midsommar passerat och nu drar jag mig ur tråden. Gårdagen blev inte så hemsk ändå men nästa år vill jag nog göra någonting. Men det är då det och det är ett helt år kvar tills dess och då kommer vi ha en liten skit dessutom, underbara tanke :)

Ha det bra allihopa!
Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?