• Anova

Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?

Jag ska fira midsommar hemma, med min sambo och hans bror. Känns som vi växt ifrån behovet av att festa på midsommar, utan nöjer oss med en god middag.

• Anova

Anonym (vet inte just) skrev 2009-06-22 00:01:39 följande:

På något märkligt vis har det känts skönt att läsa om er andra. Det finns ju massor av människor uppenbarligen, som gärna skulle vilja lära känna nya människor! Det var inte bara vi som hade svårt att hitta på något. Jag hoppas att ni alla hade en trevlig midsommar, vad ni än hittade på. För oss blev det färskpotatis och sill i soffan, delade en flaska vin och såg på en film (det regnade ändå ju). Dagen efter gick vi på en långpromenad på morgonen.
    Ungefär så mycket som jag gjorde alltså (fast vi hade besök av sambons bror). Måste man göra mer?
  • Anova

Anonym (vet inte just) skrev 2009-06-22 00:24:32 följande:

Näe, vet du, det var riktigt mysigt. Jag tror nog att det kan bli en favorit i repris för vår del. Lite festligare än en vanlig fredag, men inte så himla mycket mer. Vi jobbar och pluggar, och har gått igenom en del under våren, så det var skönt att få bara rå om varandra. OM vi får barn någongång kan jag nog tänka mig att bjuda släkten. Men jag var rätt nöjd med att slippa stora fester.
    Precis, det är ju så egentligen alla högtider bör vara.. Lugn, utan stress och man har tid att prata och rå om varandra riktigt ordentligt..
    Tycker aboslut att detta kan bli en favvo i repris... Vår tradition är att grilla tillsammans med min sambos bror, sen ser vi på film tillsammans.. Det har vi gjort i många år nu och vi har alltid lika trevligt. :)
  • Anova

Anonym (vet inte just) skrev 2009-06-22 00:46:25 följande:

Nu blev det ju bara vi i år, men jag vette sjutton. Kanske att jag frågar mor min om hon vill komma ner nästa år. Vi sköt fram fåtöljen, lade fötterna på den och njöt av att det dunkade i dem efter en upptäcktsfärd i skogen nära vårt nya hus. Förhoppningsvis har vi en bebis eller en liten i magen nästa år. Nu har vi haft tid att prata ut, och gud vet att det behövdes. Att jag hade sådan panik innan, när det blev så avslappnat och fint. Nä gubevars, hoppas att jag har ryggrad nog att inte känna ångest nästa år.
    det finns ingen anledning att känna ångest.. Tid att umgås på tu man hand behöver alla :) Se det positivt..
Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?