kondylom
Det vanligaste jag har hört är att man klipper bort dom. Ska göra det nästa vecka förhoppningsvis. Kan inte leva med skiten längre!! Fast det är inte säkert alla går att klippa beror på hur dom är o var dom sitter!!
Det vanligaste jag har hört är att man klipper bort dom. Ska göra det nästa vecka förhoppningsvis. Kan inte leva med skiten längre!! Fast det är inte säkert alla går att klippa beror på hur dom är o var dom sitter!!
Kliar som fan. Fast inte så farligt i underlivet, men har där bak oxå!! O dom är värst, förstör mitt liv o blir bara fler o fler. Har bokat 2 tider i nästa vecka,en på vårdcentral och en hos privat. Är livrädd att dom ska sägga att de är för stora för att klippa så vill gå till 2 ställen om den ena skulle neka mej. Jävligare könssjukdom än kondylom får man leta efter..
frys bort helvetet är mitt tips. Hade min skit i 1.5 år ungefär. Blev bara värre o värre tillsut gick jag o frös bort allt i två omgångar. Andra ggn med bedövning! Ingen superkul grej att göra direkt, men fan det bästa jag gjort i efterhand. Har inte velat ha sex eller träffat killar på typ två år liksom!! Detta var för två månader och jag ber till gud att vårtorna inte kommer tillbaka!!
Man kan ha det längre än 1 år, kan ha det i många många år utan att det försvinner
Har läst någonstans att den sortens kondylom som ger symptom inte orsakar cancer. Det finns ju flera sorter, och då är det värre att få en sort som inte ger vårtor för det är någon av de sorterna som kan leda till cancer. Jag har också alltid tänkt att om man ska få en sjukdom så är kondylom den bästa. Den är ju helt ofarlig om man nu bara får vårtorna. Och vårtorna kan man ta bort. Fast jag visste inte att det kliade så mycket, då är det kanske inte så kul trots allt
Men bättre än herpes eller någon sjukdom som kan göra en steril.
Förresten läste jag även på den sidan ( www.internetmedicin.se/dyn_main.asp) att nästan alla som varit sexuellt aktiva med fler än 1 sexpartners får kondylom, oftast utan några symptom. Hos de flesta läker det ut inom 2 år så de får aldrig ens veta att de har haft det. Tänkte att det kan vara "bra" att veta när man är drabbad och skäms över att berätta det för sin partner. Det är egentligen ingen big deal, och så länge han inte är oskuld så lär han redan haft det förmodligen
Jag är gravid med kondylom, både i underlivet o i rumpan. Har fått tjata till mig att få dom borttagna. Barnmorskan har sagt hela tiden att man gör ingen åtgärd under graviditet. Men sagt att ja står inte ut med dom så fick till slut tid o va o klippte igår. Ajajaj säger ja bara. Men dom tog bara dom i underlivet. Det i rumpan behövde jag sövas ner o ta bort med laser o det gör dom ju inte under graviditet. så bara o stå ut me skiten =(
Anonym (?) skrev 2009-06-09 20:18:30 följande:
jag frös mina idag. jag har haft dom i 1 1/2 år. behandlat med wartec x antal gånger, utan resultat.
jag bad om bedövning, men blev nekad.
eftersom jag svimmar lätt (tack vare en felaktigt insprutad p-spruta, som får mina muskler att gå på helspänn så fort jag drar ner musklerna) så låg jag och hyperventilerade.
läkaren lugnade mig innan genom att säga att kvinnor brukar vara tysta och duktiga, det är karlarna som skriker ;)
det kändes som att få en isbit i underlivet. i princip. det gjorde inte ett dugg ont (inte ens på inre blygdläppen eller i mynningen)
jag ska snart dit igen, och då ska jag visa läkaren ett litet litet vek, som han nog inte såg, så han kan döda den med =)
är det någon som vet hur många behandlingar som i regel krävs innan man blir av med dom?
och hur lång tid tar det för denna frysningen att ge effekt?
Jag frös för två månader seddan. Först blev det skorpor som sedan föll av efter några dgr. Jag tvingade läkaren att skriva ut watrec ifall de skulle komma tillbaka. Jag behandlade i två omgångar. Hade väldigt många också. Jag är så glad - de har inte kommit tillbaka ÄN. Hoppas för guds skull att de inte kommer igen. Hade åxå mina i 1,5 år och känner mej äntligen fri. Har just skaffat kille också, så det känns ju lite lättare nu =D lycka till!