Anonym skrev 2009-06-02 20:39:50 följande:
Anonym (x) skrev 2009-06-02 20:36:32 följande: Kan nog vara som du beskriver, men med tiden börjar man ju undra om det är nått fel på en. Självkänslan åker liksom i botten. Jag kan tex sitta på en ovan beskriven träff, alla pratar och jag sitter ensam i ett hörn. Det är så vidrigt. Ibland kanske nån har sagt nått till mig och jag svarat och sen så rinner allt bara ut i sanden blir liksom aldrig ett samtal. Känner mig som en person man bara säger nått till i förbifarten på väg till de roliga människorna.
Förstår precis vad du menar.. Har ofta samma känsla
Grejen är den att det är bara du själv som kan göra något åt det. De runt omkring dig har inget ansvar i att få med dig i gemenskapen. Man måste bjuda på sig själv och vara välkomnade. Om de frågar dig något så får du spinna vidare på det på något sätt. Hugg tag i chansen.
Jag tror att det känns lättare eftersom du knyter lite kontakter. Du känner av vilka du kan prata med och trivs med och gillar.. Man ska ju inte behöva tramsa på med alla
Men tyvärr så ligger ansvaret och initiativet på dig själv.
Sträck på dig, sätt dig närmare, ha ett leende på läpparna, fråga upp om något, skratta med de andra, ge komplimanger ibland, lyssna, svara. För vem vill börja prata med den lilla grå sparven i hörnet (hårt uttryckt)?