Anonym (x) skrev 2009-06-02 20:36:32 följande:
Jag har varit mycket tystlåten, nu är jag vuxen och umgås allt mer ofta i situationer där jag träffar nya människor. Jag har såklart märkt en skillnad från hur det är att vara med vänner. Man måste ta eget ansvar. Man måste själv prata och ge sig in i diskussionen. Man kan inte vänta på att bli inbjuden och frågad. Man får ge sig in och t.ex. berätta sina erfarenheter av något eller fråga någon om något, helt enkelt börja med några frågor och hoppas att samtalet tar fart. Sedan ska man ju inte gå i överstyr heller så att folk blir irriterade.Är detta ditt problem eller är det mer så att de undviker just dig som du är, eller vad tror du??
Kan nog vara som du beskriver, men med tiden börjar man ju undra om det är nått fel på en. Självkänslan åker liksom i botten. Jag kan tex sitta på en ovan beskriven träff, alla pratar och jag sitter ensam i ett hörn. Det är så vidrigt. Ibland kanske nån har sagt nått till mig och jag svarat och sen så rinner allt bara ut i sanden blir liksom aldrig ett samtal. Känner mig som en person man bara säger nått till i förbifarten på väg till de roliga människorna.