• Dinkanesh

Kall mat

Har kommit fram till att jag mår bäst om jag äter kall mat.
    Det har alltid varit så, sen jag började äta mat, den ska kallna innan jag vill äta den.
    Så varför envisas med att värma maten.
    Det måste ju gå att leva på kall mat också. Stekt kycklingfile, rökt kalkon, det är jättegott kallt också.

Är det någon som bara äter kall mat och hur fungerar det?
    Kom gärna med lite tips och förslag på rätter och hur man kan förenkla den vardagliga matlagningen.

• Svar på tråden Kall mat
  • Dinkanesh

Tänkte mer att pasta och potatis inte är så gott när det är kallt.
    Vad finns det istället man kan äta?

• Culete

Tar gärna tips då min dotter inte gillar varm mat så värst mkt...
    Hon äter ljummen ris/pasta/potatis men även kallt (dock inte kylskåpskallt).
    Pannkakor, korv, kyckling, köttbullar tex (gillar dock inte kött a fläsk/nöt).

Jag favoritar tråden, kanske man får bra tips för henne här =)

• Dinkanesh

Idag blev det pastasallad med mycket krydda på.
    Jag har annars inte gillat just pastasallad. tycker det är tråkigt. Men med stora bitar skinka i och mycket krydda så var det gott.

• mooogn
    Dinkanesh skrev 2009-06-03 09:01:59 följande:
    Tänkte mer att pasta och potatis inte är så gott när det är kallt. Vad finns det istället man kan äta?
    Bulgur, couscous, quinoa, kornris funkar väldans bra kallt
  • Madame Mom
    Dinkanesh skrev 2009-06-03 09:01:59 följande:
    Tänkte mer att pasta och potatis inte är så gott när det är kallt. Vad finns det istället man kan äta?
    Men om du blandar i nåt i potatisen eller pstan så blir det ju potatis. resp. pastasallad ovh det är ju hur gott som helst..  Framför allt till kycklingfilé och rökt kalkon och dyl.
    Koka 500g  pasta..  Blanda ihop med 3  dl gräddfil, 2 dl creme fraiche, 1 burk grön pesto (ta efter smak) två paket knaperstekt bacon, en finhackad purjolök och om man vill en grillad kyckling i bitar..  Såå jäkla god, och tar man bort kycklingen kan man ju servera den till vilket kött som helst.
Svar på tråden Kall mat