• Enniie

Fråga om antik möbel, värde ?? Snabba svar önskas ;)

Har ett pottskåp efter min mormor som är handgjort och tilloch med tillverkad i min egen hemstad. Den har stämpel i. Vet inte hur gammal den är, men är gjord i början-mitten av 1900-talet.

Är det någon som vet värdet på den ? Jag tänker inte sälja den, är bara nyfiken.

• Svar på tråden Fråga om antik möbel, värde ?? Snabba svar önskas ;)
  • Enniie

Är det verkligen ingen som vet någon sida med lite info eller liknande ??

• Butterscotch

Om man söker på pottskåp på Blocket verkar de flesta ligga någonstans mellan några hundralappar och någon/några tusenlappar. Det finns ju företagsannonsering där också, som man borde kunna lita någorlunda på vad gäller bedömning av värden.

• JuliaåRonjasmammis

Är något tillverkat i början - mitten av 1900-talet, så brukar det kallas semiantikt.

När det gäller s k pottskåp, brukar tyvärr värdet vara ringa, även om det är semiantik.

Värdet idag? Min gissning är några hundralappar. Har du tur (ja, jag vet att du inte ville sälja, men OM), kan du få upp priset lite till. Kort och gott, du kan nog få allt mellan 100 - 1000:-.

• Enniie

Tack så mycket... =) Ja, det är något jag skall behålla då min mormor gick bort för bara ett par månader sedan, men jag och sambon satt och diskuterade detta, och vi hade olika åsikter...

Svar på tråden Fråga om antik möbel, värde ?? Snabba svar önskas ;)