Hur mycket VAB i snitt per månad?
Hur mycket VAB i snitt blir det för er som har små barn (min son är 2.5 år)? Vad vab:ar ni för?
Hur mycket VAB i snitt blir det för er som har små barn (min son är 2.5 år)? Vad vab:ar ni för?
Per månad??? Per ÅR blir det kanske två dagar eller nåt.
När min dotter var 1,8 ungefär då hade vi en jobbig period när vi hade 3-4 vab dagar var per månad i 2-3 månader. Nu när hon är tre har vi sedan i höstas vabbat 8 dagar men då var det influensa en gång och hon var hemma hela veckan. Så det blir bättre med ålder om det är någon tröst!
Vi har på 9 månader (mitten på augusti till och med maj) VAB:at över 60 dagar (då har sonen varit sjuk även helger och helgdagar som inte är medräknade). En läkare sa idag att man fick räkna med en veckas VAB per månad - det var helt normalt. För oss känns det inte så normalt...vi känner oss rätt slitna!
På vintern brukar det vara 3-4 dagar varannan vecka- dvs kanske åtta dagar i månaden. på vår/ sommar nästan ingenting..
När vi var föräldralediga var han också jättemycket sjuk...så det har hållt på i 1.5 år nu!!!
I vintras var det tre sjukomgångar på några månader, och i april förra året var det både höstblåsor och vattkoppor, så då blev det rätt mycket... men annars har hon varit frisk, så i snitt är det kanske 1 dag/månad.
Vi har alltså vabbat för höstblåsor, vattkoppor, en influensa, två ögoninflammationer och ett par förkylningar (eller bara feber). Men lyckligtvis ingen maginfluensa ännu så länge... (dottern fyller 4 i augusti).
Nån mer?
vi har visserligen inte behövt vabba då jag är föräldraledig med syskon, men min Felix har inte varit frisk mer än en vecka i sträck sen i september. Höll honom tom hemma i en månad i höstas o en i våras för att försöka ge honom en chans att friskna till ordentligt, men det hjälpte inte.
Tråkigt att hans namne ska ha lika mycket problem!
Vi har mest tagit det vanliga, förkylningar inkl förkylningsastma, magsjukor gånger flera (varav en ledde till en veckas inläggning på sjukhus), rs-virus, lunginflammation o lite annat smått o gott.
Hoppas ni får en lugnare sommar!
Här är vi nyss hemkomna från sjukhuset - varit inlagda sen i fredags med varböld i halsen! Stackare!!! Hoppsan - skriver till dej en annan dag!
Tack alla som svarat.
Har tagit ur tillfälligt mina 2å yngsta söner 4 och 2år pg att de inte har kunnat gå på förskolan max en vecka sen sjuka 2v så har de varit sen de föddes i stort sätt,, 4åringen ska börja igen snart för att se om de funkar bättre efter varit hemma i snart 3,5 mån,, De har fortfarande varit sjuka ofta även när de varit hemma, men de har varit lite lindrigare omgångar än när de varit på förskolan,,
De är begge infektions kännsliga,,Tyvärr finns de ingen allternativ förskola för sådanna barn här,,
Förra året räknat på sambons vabb var han uppe i 160 vabb dagar, o jag lika mycket, uppräknat på Alla 3 söner