• Mala

Hcg nivå efter skrapning

Lägger in min tråd även här och hoppas på lite svar..

I fredags tog jag ett gravtest som visade pos. men för 4 veckor sen skrapdes jag och antar att jag fortfarande har graviditetshomon i mig. I dag är strecket lite starkare....betyder det att nivån ökar alltså är jag gravid......???

Tilläggas kan att test nr 1 är taget på eftermiddagen och test nr 2 på morgonen....men ska det öka ändå...

Jag har igentligen i vecka 8+3 när jag skrapades och det hade avstannat i vecka 6+1 så det är ju 4 veckor sen + 2 veckor....om ni fattar vad jag menar...??

Bild finns i galleriet!

• Svar på tråden Hcg nivå efter skrapning
  • Herus

Vad jag hört så kan det vsa posetivt i flera veckor efter...

Testa igen om en vecka kanske.. eller ta kontakt med en läkare..

• Mala

Men det lär väl ändå inte öka??????

• Herus

jag vet faktiskt inte hur det funkar det där..
    jag tror att styrkan på pluset kan bero på hur mycket man har drukigt, kissat osv..
    men vad vet jag..

Mitt + va super svagt.. verkligen svagt.. och 5 dagar senare fick jag mf.. Det är enda erfarenheten jag har från +... annars har det allid vart -

• NicoleSthlm

Hej Hej

Jag hade ett missfall för två månader sen...

Gjorde ett gravtest förra måndag som visade svagt plus, gjorde sedan två till med två dagars mellanrum, båda ökade lite i styrka, sen gjorde jag ett imorse o det var negativt så hormonerna spelade mig ett spratt!

Så lita inte på g.test e mitt råd, e du osäker gå till gyn!!!

Lycka till!
    Styrkekram!

• Mala

Tack för det svaret.....då behöver jag inte stirra mig blind på testen längre

• CJK

Jag fick gå och lämna blodprov på gynakuten i flera veckor efter min skrapning för att de ville mäta hcg-halten och se så att den säkert sjönk. Kan vara ett tips att göra så om man är osäker. Gravtesten kan nog visa positivt onödigt länge.

• Miss Tattoo

kolla upp det på gyn akuten så allt verkligen är borta ...lämna blod prov .

• Mala

Tyvärr så får man inte göra detta på gyn där jag bor. Mensen har kommit för över 2 veckor sen. Så allt borde vara ok nu.

Svar på tråden Hcg nivå efter skrapning