• Lolion

Kolla leverfläckar på VC

Jag ska till vc och kolla upp mina leverfläckar nu på morgonen.
    Undrar hur det går till. Måste jag klä av mig naken?

• Svar på tråden Kolla leverfläckar på VC
  • AnnelieTyresö

Det beror väl lite på vart de sitter...?

• Lolion

Jo, men jag vill kolla upp alla.

• Mieria
    Lolion skrev 2009-06-03 02:50:05 följande:
    Jo, men jag vill kolla upp alla.
    Lugn. De kollar på de födelsemärken du vill visa upp. Givetvis får du då ta bort kläder som sitter framför det födelsemärke du tänker visa. Är inte det ganska självklart? :´)
  • AnnelieTyresö

Ja då blir det nog att strippa, om du har kring könet el brösten.

• Lolion
    Mieria skrev 2009-06-03 02:51:04 följande:
    Lugn. De kollar på de födelsemärken du vill visa upp. Givetvis får du då ta bort kläder som sitter framför det födelsemärke du tänker visa. Är inte det ganska självklart? :´)
    Haha, jo, det är självklart. Vet inte hur jag tänkte.
  • Mieria
    Lolion skrev 2009-06-03 02:55:04 följande:
    Haha, jo, det är självklart. Vet inte hur jag tänkte.
    Men jag tror inte att du behöver klä av dig allt på en gång och dansa liksom : ) Visa ett i taget!
  • Lolion

Och sen då, kollar dom på fläckarna med förstoringsglas eller hur gör dom?
    Dansa hade jag inte tänkt i vilket fall.

• jenn06

När jag kolla mina för ca 9 årsen tog dem bort 2st på ryggen som skickades på analys, dem andra kolla dem aldrig ens :( ung och ifråga satte aldrig varför..

Bara ett tips, vill dem ta bort någon hör med dem om dom gjort det innan och att dem kan sy så du får fina ärr... mina är jätte fula och super stora för efteråt sa dem att ingen gjort detta förut :(

• Lolion

De fläckarna de tog bort på dig kanske var de enda som såg misstänkta ut. Antar att de kan se det fort.
    Tack för tipset, ska höra om det om det blir så att jag får ta bort någon. Idag ska jag bara tittas på.

• jenn06

nej, de va dem enda jag han visa innan jag blev inskjutsad i ett rum och jag fick så vackert lägga mig på en brits å ett tu tre som va mina enda leverfläckar på ryggen borta.. (trodde) att jag också bara skulle visa...

Inte meningen att skrämmas, bara haft oturen på min sida i detta fall... Det kommer gå super bra för dig...

• Ulle73

De kommer att ta bort de som ser misstänkta ut. Skicka dem på analys. Om det är malignt melanom så kommer du att bli remitterad till en hudmottagning. Där går de igenom dig mer noggrannt. Då fotograferas de och gås igenom med ett speciellt förstoringsglas och en även förstoras upp på en dataskärm. Så gör de med mig i alla fall.

Om du vill att VC tittar på hela dig så lär du behöva klä av dig. På hudmottagningen får jag ha på mig bara trosor.. men jag misstänker att VC kanske låter dig ha bh på dig.. jag vet inte.

Lycka till!! Bra att du tar tag i det och kollar upp dig. Själv går jag på cellgifter pga malignt melanom som spridit sig till tumörer i huden samt på lungorna.

• Lolion

Ulle73: Tack för ditt svar! Jag hann tyvärr inte läsa det innan jag var på vc. Men jag klarade mig bra ändå. Jag verkade inte ha några "misstänksamma" prickar. Otroligt skönt!
    Hoppas verkligen du blir frisk snart! Får jag fråga dig om du vet vad ditt malignt melanom beror på? Har det kommit av solning eller kan det komma spontant också?
    Styrkekram till dig.

Kan ju berätta om någon annan undrar att man inte måste klä av sig naken. Jag fick klä av mig på överkroppen först men behöll bh:n. När läkaren kollat överkroppen tog jag på mig tröjan igen innan jag tog av byxorna. Det kändes bra tyckte jag.

• Ulle73

Va skönt! Så de tog inte bort några då eller skickade dig vidare?

Jag är rödhårig, blåögd och väldigt ljus i hyn. Jag har tyvärr bränt mig många gånger i mitt liv. Även om mamma gjorde allt genom att låta mig bada i blusar m.m. Nu vet jag att en vit blus är bara solskyddsfaktor 4.. vilket inte är någonting. Min pappa gick bort i malignt melanom för fem år sedan.. så jag har säkert ökad risk.

Jag skall in på behandling imorgon.. fem dagar med cellgifter.

• Lolion

nej, de tog inte bort något och skickade inte mig vidare. Jag hade bara en utstående "prick" i nacken som jag kunde få ta bort om jag själv ville. Men den får sitta kvar för det var ingen fara med den.

5 dagar med cellgifter, är det hela behandlingen? Det låter lite. Men jag har inte så stor koll. 5 dagar med cellgifter låter hemskt ändå. Usch! Jag håller tummarna för dig!

• Ulle73

Ok.. va skönt.

Nej det är en omgång. Jag skall ha tre såna omgångar först. Varav den här är nummer två. Efter den tredje skall de göra en utvärdering för att sedan kolla hur vi skall fortsätta.

Svar på tråden Kolla leverfläckar på VC