• Anonym (ledsen)

Bilder på exflickvänner hos svärföräldrarna

Blev så ledsen, och även förbannad, när jag såg en bild på min pojkvän och hans ex hänga på sovrumsväggen hemma hos hans föräldrar. Det var en stor bild och vid den här tiden hade jag och nuvarande sambon ändå varit ihop i två år!
    De hade inga bilder på oss uppsatta någonstans. Kan för mitt liv inte förstå varför de låtit bilden på dem hänga uppe.

Jag pratade med sambon så fort jag upptäckte det och han sa åt sin mamma att ta ner fotot. Men jag kände mig ändå kränkt och sviken.
    Tog upp saken med svärmor til slut och hon sa nåt luddigt om att den hängt där av gammal vana och att de minsann ite önskade att hon skulle komam tilbaka. Eh, tack för den... Sen började jag grina lite och sa att jag blev ledsen så något riktigt vettigt svar fick jag aldrig.

Men min undran är: Hur vanligt är det här? Fler med liknande erfarenheter?

• Svar på tråden Bilder på exflickvänner hos svärföräldrarna
  • kaksmulan

Kan det inte bara vara så som din svärmor sa? Att tavlan bara hängde där av en ovana och att de faktiskt inte bara tänkt på att den skulle kanske bytas ut. Det behöver ju inte vara något elakt mot dig utan bara ett (mycket korkat) misstag från deras sida?

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Kanskedinsyrra

Beror kanske på vilken relation de haft till henne å om de har barn tex. Men en stor bild på väggen låter ju lite absurt elle rhur det nu stavas... man kan ju itne kräva att dom ska klippa bort hennes huve på foton i ett album eller så...

• Familytime

Tja, i mina svärföräldrars fotoalbum finns massvis med bilder på min mans exflickvän. Det är en del av hans liv, inget jag nånsin har rätt till att "sudda ut" eller radera. Däremot kanske det känns liiite magstarkt att ha bilden på väggen hemma. Fast jag tror nog att det inte har med henne att göra, utan att den kanske påminner dem om sin son som hade en lycklig period. Därmed är ju inte sagt att han inte är lycklig med dig, det var inte så jag menade. Men det fanns ju lyckliga perioder innan man själv stolpade in i hans liv...

Att låta den hänga på väggen var sådär, och även kommentaren från mamman var ju knepig, men nu har du ju sagt som du känner. Nu är det upp till dem att ta tillvara på det eller inte.

• Anonym

Jag tror helt allvarigt att det faktiskt bara vara av obetänksamhet, dom såg nog sin son och inte paret.

Mitt ex mormor tog ut alla bilder ur sitt foto album på mitt ex-ex. Det tyckte jag var lite fånigt, jag är inte där och kollar och det är ju så att vi har ju alla haft liv före dom vi är med.

Men kortet är nertaget nu? Det låter ju som din svärmor skämdes lite när hon inte kunde ge ett rakt svar.

Ta nu en massa fina foton på er och förstora ett snyggt och ge vid nästa present-tillfälle. Visst i en perfekt värld skulle dom göra det och i samma persfekta värld hade min flickvän satt fram kort på oss men tyvärr är det inte så.

Jag gjorde kylskåpsmagneter (150st!!!) av vårt favorit kort av oss och delar nu ut till höger och vänster=) Min sambo älskar det men vågar inte göra det själv.

• Anonym

Jag tycker inte det är något att bry sig om.
    Min mans ex,som han har barn med.På dom finns det många familjefoton och flera parfoton i min mans familj.

Jag har aldrig stört mig på det.
    Min man har alla foton kvar,men parfoton har han förvarat i en låda.

• NadiaMi

Det kan absolut vara av gammal vana.
    Speciellt om det är ett lite större kort och de inte har någon tavla att ersätta det med.

• Diva

Min svärmor hade en bild bland andra familjebilder på min man och hans ex första året vi träffades. Jag såg den men brydde mig inte nämnvärt, jag vet ju att han har varit ihop med henne och bilden var från hans student. Sen såg min man den och bad henne plocka ner bilden. Oj hoppsan, sa hon och sen var det inte mer med det.

• Anonym

Mer irriterande var att min partner hade kvar foton på dom som par i SIN lägenhet!! Tyckte det var sååååååååååå irriterande, min flickvän ansåg att dom är vänner så vad spelar det för roll?? Men då borde det finnas bilder på henne och andra än hennes ex!! Så bort åkte dom!

• riboflavin

MIna föreldrar inte bara har foton av mitt ex, han brukar tom stanna till och besöka dem om han har vägarna förbi, jag har faktiskt fortfarande reservnycklar till deras hus (hjälper till med blommor och husdjur om de är bortresta) min nuvarande tycker inte alls att detta är konstigt, han anser att vi ju varit familj så länge (vi var tillsammans i fem år och jag hade min egen familj på annan ort så han föreldrar blev mina reservpäron med tiden) att det hade varit underligt om vi inte hade relationer till varandra.
    I ditt fall så tror jag du överreagerar av osäkerhet, varför inte ge dem ett fint porträtt av er i present om du nu vill hänga på väggen.

• Miss Lau

Mina föräldrar har massor med foton på mig och min exsambo. Och en förstoring sitter på väggen. Jag har aldrig tänkt på det som något fel och min man ser inte heller något problem med det. Är man bara säker på sin relation tror jag inte sånt är ett problem.

Svar på tråden Bilder på exflickvänner hos svärföräldrarna