Inlägg från: I have a kid |Visa alla inlägg
  • I have a kid

Bleka tänderna

Amber1975 skrev 2009-06-03 13:17:36 följande:
    Jag vill bleka tänderna. Funkar det att göra själv? Behöver en massa tips och råd.
    kan bara säga att jag åxå funderade på det. Men smart som jag var så råd frågade jag min tandläkare & han sa på engång

att: Om du bleker tänderna 1 gång så får du hålla på helatiden & offta och eftersom att varje blekning gör att tänderna får små sprickor så är det inte bra. Sen sa ha även

att: om du nu endå gör det så gör det hos en tandläkare INTE själlv-

jag struntade i det eftersom att jag inte ville hålla på å bleka helatiden å få sprickor på tänderna
  • I have a kid
    Neko skrev 2009-06-04 07:09:26 följande:
    Varför måste man hålla på hela tiden och ofta om man väl gjort det en gång?
    för att då det blir sprickor i tänderna så blir dom missfärgade lätt enligt torbjörn min tandläkare :
  • I have a kid
    Dynamic skrev 2009-06-04 07:21:20 följande:
    fast det där låter som BS. Emaljen är inte så klen, och är den det har man ju problem redan innan. Jag har kraftigt skadade tänder efter att ha fått anisktet sönderslaget, och inte ens då så har jag råkat ut för det din tandläkare nämner.Mest troligt är det så att de helst vill sälja samma saker som du kan köpa själv fast 100 gånger dyrare.
    fast han rådde till att INTE BLEKA
  • I have a kid
    Dynamic skrev 2009-06-04 07:39:21 följande:
    Fast det skrev du inte.
    nej ser det..... men han avrådde mig.
  • I have a kid
    Dynamic skrev 2009-06-04 07:43:22 följande:
    Äsch, kändisarna gör ju det och deras tänder ramlar ju inte ut. Mina mår iallafall bra fortfarande efter 5 år, jag var rökare tills för ett par månader sedan, dricker asofta rödvin och har snusat (blandmissbrukare...)
    det vet man inte..

a då har du tur då...
Svar på tråden Bleka tänderna