• Batseba

Fest med tema rockabilly/raggare.

På lördag ska vi på fest med tema rocka billy/ raggare, men vad ska man ha på sig??
    Vad gör man med håret? Sminket?

Några ideér tar tacksamt emot!!

• Svar på tråden Fest med tema rockabilly/raggare.
  • La Lola

Rockabilly o raggare är lite olika stilar...tycker jag då....

Så...vad vill du helst vara?
    Sökt på nätet efter bilder o inspiration?

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Batseba

Jo det är det ju. Jag satsar på rockabilly stilen.

Jag har fått låna en kjol med hög midja och en prickig blus, men nu funderar jag på hur man ska sminka sig. Rött läppstift och röda naglar? Är det rätt? Ska man ha svarta strumpbyxor eller leggins?
    Har kollat en del på nätet men hittar inte så mycket.
    Vad ska min sambo ha för byxor? Han har skaffat en svart skjorta och så ska han ha en svart hatt till.

• La Lola
    Batseba skrev 2009-06-05 21:23:33 följande:
    Jo det är det ju. Jag satsar på rockabilly stilen. Jag har fått låna en kjol med hög midja och en prickig blus, men nu funderar jag på hur man ska sminka sig. Rött läppstift och röda naglar? Är det rätt? Ska man ha svarta strumpbyxor eller leggins? Har kollat en del på nätet men hittar inte så mycket. Vad ska min sambo ha för byxor? Han har skaffat en svart skjorta och så ska han ha en svart hatt till.
    Jag tycker ju att rockabilly är lite 50-tal på ett modernare vis så rött läppstift låter helt rätt!

Leggings...nä, du frågade du fel person. Leggings är aldrig rätt.
    Helst ska du nog ha stumpbyxor med en svart söm i bak.

Jag tycker din sambo kan ha jeans med uppvika byxben.
    Tänk James Dean-stuk.

Sök på 50-tal så får du nog lite träffar.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Missäy

Rött läppstift kör väl de flesta med. Strumpbyxor spelar väl ingen större roll, nätstrumpor är ett annat val iof. Din sambo borde ha mörkblå jeans.. eller svarta vanliga byxor. Vad ska du ha för skor till?

• Missäy

Tänker på 50tal precis som La Lola

• Quiet thoughts
    La Lola skrev 2009-06-05 21:27:57 följande:
    Jag tycker ju att rockabilly är lite 50-tal på ett modernare vis så rött läppstift låter helt rätt! Leggings...nä, du frågade du fel person. Leggings är aldrig rätt. Helst ska du nog ha stumpbyxor med en svart söm i bak. Jag tycker din sambo kan ha jeans med uppvika byxben. Tänk James Dean-stuk. Sök på 50-tal så får du nog lite träffar.
    tänkte säga samma, jeans med uppvik för gobbin
  • Batseba

Tack för hjälpen!! Nån sa att det var 60-talet så jag har suttit och glott på det i några dagar

Jag ska ha ett par prickiga ballerina skor till.

Svar på tråden Fest med tema rockabilly/raggare.