• Anonym

Jag har ett fult barn...

Jag har ett fult barn, tycker inte alls h*n är söt förutom när h*n ler. När vi är på stan så ser jag ibland ett riktigt sött barn och önskar att mitt barn skulle vara minst lika sött/fint.

Det betyder ju inte att jag inte älskar mitt barn för det gör jag.

Finns det någon annan som känner likadant eller är jag själv?

• Svar på tråden Jag har ett fult barn...
  • AnnelieTyresö

Va trist för barnet, är den lik dej el fadern?

• Anonym

Barnet har min ögonfärg, det är allt från min sida.

barnet är mest likt sin pappa men dom har inte samma hårfärg, näsa, läppar eller något sånt. Mer dragen som är lika. Men superlika är dom inte.

• Skorpa
    Anonym skrev 2009-06-03 20:00:42 följande:
    Barnet har min ögonfärg, det är allt från min sida.barnet är mest likt sin pappa men dom har inte samma hårfärg, näsa, läppar eller något sånt. Mer dragen som är lika. Men superlika är dom inte.
    Tycker du barnets far är ful också då?
  • Anonym

Alltså, alla barn ÄR ju faktiskt inte söta, däremot brukar ju deras föräldrar tycka det ändå. Klart att det inte betyder att du inte älskar ditt barn!

• Anonym (Tigervrål)

Hm. Vad hemskt. Mest för barnet. Men trösta dig med att de flesta bebisar faktiskt växer i sitt utseende. Min kompis bebis var... riktigt ful, han såg ut som en liten Lasse Kronér... men nu är han 9 månader och dragen har jämnat ut sig så nu börjar han bli riktigt söt.

• AnnelieTyresö

Kanske ska välje en snyggare fader nästa gång då.

• Fennyxx

Förstår att man hellre vill tycka ens barn är vackert.. Som någon sa så växer barn ofta i sitt utseende, och du kan ju trösta dig med att vackra barn inte alltid blir snygga vuxna, och fula barn kan bli riktigt vackra som vuxna :)

• Eisa

Oj hur kan man inte tycka att sitt barn är vackert? Jag trodde man blev sådär mammablind av kärlek hur barnet än såg ut. Men kanske inte.

• Anonym
    Skorpa skrev 2009-06-03 20:02:13 följande:
    Tycker du barnets far är ful också då?
    som jag skrev så är dom inte särskilt lika, några få drag men det är allt.
  • Anonym
    Fennyxx skrev 2009-06-03 20:13:19 följande:
    Förstår att man hellre vill tycka ens barn är vackert.. Som någon sa så växer barn ofta i sitt utseende, och du kan ju trösta dig med att vackra barn inte alltid blir snygga vuxna, och fula barn kan bli riktigt vackra som vuxna :)
    har aldrig sett någon som klassats som ful när den personen var liten som blev en heting sen.

När brukar dom växa mest i sitt utseende då? runt 5 år? 10?
Svar på tråden Jag har ett fult barn...