• golden 2

Ägglossningstickor

Hej hur gör ni med pco när ni använder stickor, oftast har man ju inte regelbunden mens och hur ska man då veta när man ska börja med stickorna????

• Svar på tråden Ägglossningstickor
  • 789

Jag är i samma sits och det finns väl eg bara två alternativ: antingen testa när man tror sig känna, eller testa ända tills man får stegring och helt enkelt offra de pengarna. Jag kör just nu på senare alternativet och har inte fått något utslag hittills. Ett tips är ju då att inte inhandla stickor på apoteket utan på billigare ställen Får man fråga hur ni ligger till i processen, testar själva utan hjälp nu eller? Vi kör på egen hand men om vi inte lyckats till augusti kommer jag börja med pergo då. Verkar som att det lutar åt augusti och pergo...

• golden 2
    789 skrev 2009-06-04 08:21:25 följande:
    Jag är i samma sits och det finns väl eg bara två alternativ: antingen testa när man tror sig känna, eller testa ända tills man får stegring och helt enkelt offra de pengarna. Jag kör just nu på senare alternativet och har inte fått något utslag hittills. Ett tips är ju då att inte inhandla stickor på apoteket utan på billigare ställen Får man fråga hur ni ligger till i processen, testar själva utan hjälp nu eller? Vi kör på egen hand men om vi inte lyckats till augusti kommer jag börja med pergo då. Verkar som att det lutar åt augusti och pergo...
    Tack för ditt svar :) Jag har ätit pergo vid min förra gravidetet och blev gravid på tredje försöket, nu har jag plockat ut min spiral för tre veckor sedan och tänkte försöka själva, fick min mens i går så nu är det bara att räkna tills en möjlig ägglossning om ett par dagar. Och det är samma här kommer att börja med pergo i augusti om det inte funkar nu......
  • LiselottePCOS

Förut när det inte fanns ägglossningstickor sa läkare att man skulle ha samlag varanan till var tredje dag. Då finns spermier redo om ett ägg släpper.

Jag använde aldrig "stickor" när jag vart gravid 1988. hade cykler på runt 40 dagar då.

Hoppas ni får/fått göra VUL så det är säkert att ett ägg är på gång.

min blogg: blogg.passagen.se/liselottepcos/

• TusseTvå

Jag gick till gyn när jag insåg att jag aldrig fick plus på äl-stickorna. Då fick jag diagnosen PCO efter några blodprov. Började äta prgotime och fick efter ett tag ganska regelbundna ägglossningar, vilket visade sig på stickorna. Är nu i v 23 efter 2 missfall.

Svar på tråden Ägglossningstickor