• Anna76

    IVF i juli/augusti...?

    Hej!

    Det verkar vara fler som är på g med ivf till hösten. Vi har kört hela varvet med pergo tidigare och har haft uppehåll en tid.
    Idag var vi på IVF-planering och jag ska börja med spray i slutet på juli. Har fått hela "bibban" med recept och puregonspruta. Det känns spännande, men vilka biverkningar finns på sprayen? Måste nog läsa in mig lite mer...
    Håller tummarna för er andra som också försöker

  • Anna76

    Tack för välkomnandet! Jag ska ta Puregon, 2x 3 dagligen. Få se hur jag kommer må...
    Här är listan igen:

    Spraystart:

    Beräknat 6/8 Mia100, IVF nr:2, Cura kliniken Malmö
    Hille76 ca: 23/7 IVF nr: 1 Falun
    Anna76 ca 20-25/7 IVF nr:1 Västerås

    Sprutstart:

    Afrodite 13/8 IVF nr: 2, Cura kliniken Malmö
    Jensan 80 ca: 19/8 IVF nr: 1 Falun

    ÄP:

    ET:

    Ruvare:

    Gravida:

  • Anna76

    Åh, vad härligt det är med fint väder! Hoppas att det håller i sig över midsommar (trots alla tråkiga väderleksrapporter). Man får väl passa på att ladda med må bra-känslor tills det är dags för hormoner!

  • Anna76

    Åh, lycka till nu Mia100!
    Vi ska till apoteket i veckan för att hämta ut alla sprayer och sprutan. Vi ska ju tidigast börja efter den 20 juli så det är ett par veckor kvar...

  • Anna76

    Håller tummarna för er som börjat! Jag tänkte vänta in nästa mens för min spraystart så det kommer att bli ca 15 aug istället. Jag fick tidigast börja runt den tjugonde juli och det stämde inte alls med min kropp... Det positiva är att jag inte behöver använda nedregleringssprayen lika länge då.

    Spraystart:
    Mia100 ca: 6/7 IVF nr:2, Cura kliniken Malmö
    Hille76 ca: 23/7 IVF nr: 1 Falun
    Anna76 ca 15/8 IVF nr:1 Västerås

    Sprutstart:
    Afrodite 13/8 IVF nr: 2, Cura kliniken Malmö
    Jensan 80 ca: 19/8 IVF nr: 1 Falun
    AnnaMG 29/6 IVF 1 (typ): Trianglen, Köpenhamn: VUL 20/7

    ÄP:

    ET:

    Ruvare:
    AnnaMG (2) FET 1, RMC Malmö: ET 2/7, TD 18/7

    Gravida:

  • Anna76

    Hej på er! Hoppas verkligen att det går bra för er nu AnnaMG!!

    Mia100:
    Kan tänka mig att det är skönt att komma igång med sprutorna! Hoppas att allt kommer gå bra.

    Vi har tyvärr fått lite strul i maskineriet (min kropp) nu och jag vet inte hur vi ska göra med ivf:en Eventuellt måste vi vänta på ett annat besked innan vi drar igång. Det känns så otroligt tråkigt och ledsamt för nu har vi laddat hela sommaren :-s Jag och sambon ska avvakta ett par dagar och se vad som händer.
    Det här låter kanske lite kryptiskt, men det får vara så för nu...

  • Anna76

    Tjohoo!! Det verkar lösa sig ändå! Jag var på apoteket igår och nu är jag redo. Vi börjar spraya på lördag.

    Spraystart:
    Hille76 ca: 23/7 IVF nr: 1 Falun
    Anna76 8/8 IVF nr:1 Västerås

    Sprutstart:
    Mia100 5/8 IVF nr:2, Cura kliniken Malmö
    Afrodite 13/8 IVF nr: 2, Cura kliniken Malmö
    Jensan 80 ca: 19/8 IVF nr: 1 Falun

    ÄP:

    ET:

    Ruvare:
    AnnaMG 29/6 IVF 1 (typ): Trianglen, Köpenhamn: 2 embryon insatta 26/7, TD 8/8

    Gravida:

  • Anna76

    Åhh, vad roligt Anna MG!!! Håller tummarna för att det funkar för er nu!

    Jag har börjat spraya occh känner inte av nåt i kroppen än. Förhoppningsvis klarar jag nedregleringen utan biverkningar.

  • Anna76
    Mia100 skrev 2009-08-13 22:27:33 följande:
    Hej, på er...!

    Jag har som sagt varit på VUL i dag....och det hade varit lite verksamhet i äggfabriken, Pia kunde se 10 blåsor som var bra i storlek och några som var mindre så vi får se hur många det blir!

    Jag fick tid för ÄP tisdag 18/8 så det är bara att ladda ägglossningssprutan på söndag kväll och be mannen avfyra sin kanon sen är vi redo...!
    Men vad härligt!! Det är ju imorgon det är dags för plock. Håller tummarna att du får ut riktigt många blåsor med bra kvalitet!

    Apropå influensan:
    Jag känner ingen oro över den. Jag har fått intrycket att det skrivs lite för mycket "skrämselpropagande" i media, samtidigt som vissa experter påstår att den är mindre farlig än "vanliga" influensan.
    Men om man känner oro är det bäst att gå på sin egen magkänsla.

    Idag öppnar fert:en i Västerås efter sin semesterstängning (typ 15 juni-16 aug). Jag lyckades komma fram på telefon efter 25 minuter :-s men nu så ska resten av behandlingen planeras
  • Anna76

    Nu har jag pratat med Fret:en i Västerås och har lite nya datum i kalendern:

    Spraystart:
    Hille76 ca: 23/7 IVF nr: 1 Falun

    Sprutstart:
    Afrodite 13/8 IVF nr: 2, Cura kliniken Malmö
    Jensan 80 ca: 19/8 IVF nr: 1 Falun
    Anna76 : 26/8 IVF nr:1 Västerås

    ÄP:
    Mia100 18/8 IVF nr:2, Cura kliniken Malmö

    ET:

    Ruvare:

    Gravida:
    AnnaMG 29/6 IVF Trianglen, Köpenhamn: 2 embryon insatta 26/7, plus 6/8!

  • Anna76

    Men Mia, vad trist Man tror ju att det ska funka när det är så många ägg som ser bra ut.
    Skönt att ni kan köra korta nästa gång, hoppas att det går bättre då.
    Jag laddar för fullt nu, sprutstart på onsdag.

  • Anna76

    Men åh, vad spännande!! Jag håller tummarna Afrodite!
    Ska vi uppdatera listan?

    Hur har det gått för er andra? Hille76? Jensan80?

    Spraystart:
    Hille76 ca: 23/7 IVF nr: 1 Falun

    Sprutstart:
    Jensan 80 ca: 19/8 IVF nr: 1 Falun
    Anna76 : 26/8 IVF nr:1 Västerås

    ÄP:

    ET:

    Ruvare:
    Afrodite, IVF nr: 2, Cura kliniken Malmö

    Gravida:
    AnnaMG 29/6 IVF Trianglen, Köpenhamn: 2 embryon insatta 26/7, plus 6/8!

  • Anna76

    Klart ni kommer igen Jensan! Håller tummarna för att du får ordning på kroppen och ÄP v.38! kram!

  • Anna76

    Jag laddar för fullt nu, imorgon är det dags för sprutstart! Hoppas att jag inte blir alltför humörsvajjig av hormonerna...

  • Anna76

    Nu har jag varit och tagit min första Puregon. Kändes inget alls! Så skönt. En spruta varje kväll är det sagt och på måndag är det dags för blodprov. Sen är det UL på fredag och då återstår att se vad de hittar...

  • Anna76

    Jensan80: Tack!
    Håller tummarna att din mens kommer nu då (som man inte vill ha i vanliga fall)

  • Anna76

    Idag har jag varit på blodprov och ev ska de reglera dosen på sprutan. Får invänta samtal från fert:en innan jag vet.
    På fredag blir det VUL.

Svar på tråden IVF i juli/augusti...?