Inlägg från: Anonym (fejkaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fejkaren)

Hur fejkar man feber?

Imorgon ska min farmor begravas. Min farmor var som en mamma för mig, så det känns jättetungt. Jag får inte ledigt från jobbet för att gå på hennes begravning för att dom säger att vi är släkt på så långt håll...? Så nu tänker jag sjukskriva mig resten av veckan, men dom kräver såklart sjukintyg.
    Så hur fejkar man feber hos läkaren? Jag har ringt dit och sagt att jag tror att jag har öroninflammation, och fick en tid senare idag.

• Svar på tråden Hur fejkar man feber?
  • Anonym (fejkaren)

Tack så hemskt mycket för alla svar! Tyvärr så fick jag en idiotläkare som inte villa sjukskriva mig pga att min farmor har dött. Han sa att han inte ville sätta sitt namn på papper för en sån "dum sak".
    Däremot pratade jag med en sjuksköterska som jag känner efter läkarbesöket. Och hon sjukskrev mig i 2 dagar, hon skrev att jag hade övre luftvägsinfektion. Så nu är jag iaf sjukskriven.
    Men att man ska måsta hålla på att ljuga för att få gå på en begravning är helt absurt!
    Och jag jobbar på samma sjukhus, som biträde. Så jag har inget svartjobb. Men i deras infoblad som min chef hänvisade till står det att man får gå på make/makas, barn/styvbarn/adoptivbarn samt föräldrars begravning. Inte mor och farföräldrarnas. Sjukt!

• Anonym (fejkaren)

Jag har nog en ganska pissig chef. När jag fick missfall och var tvungen att ta abort, så undrade h*n om det verkligen var nödvändigt med en hel vecka ledighet. Men inte har jag varit sjuk mer än andra på mitt jobb.

• Anonym (fejkaren)

Alltså det var vid missfallet som jag fick en hel veckas sjukskrivning. Begravningen som är idag så hade jag bara begärt den här dagen ledig, men det gick ju som sagt inte.

• Anonym (fejkaren)

Jodå, jag blev sjukskriven igår redan. Jag har varit förkyld ett längre tag, och fick t.o.m antibiotika för det. Så på ett sätt så är jag ju faktiskt sjuk, men jag har ju inte feber och skulle egentligen kunna farit på jobb idag. Är faktiskt väldigt orolig för vad som händer om jag går på begravningen och chefen får reda på det. Då kan väl hon anmäla mig och sedan ge mig sparken?

Svar på tråden Hur fejkar man feber?