Inlägg från: Ekologiskt Godis |Visa alla inlägg
  • Ekologiskt Godis

Hur fejkar man feber?

Oj vilken chef du verkar ha =O
    Gör som rosiee säger. Berätta även för din arbetsgivare vad som står på fonus som nära anhörig.
    Hoppas det går bra!
    Beklagar sorgen.

• Ekologiskt Godis
    Anonym skrev 2009-06-04 08:15:08 följande:
    det stämmer tyvärr inte, arbetsgivaren har rätt att kräva intyg från första dagen, nya regler.
    Va sen närdå? Vilka dumma politiker har gått o bestämt det nu då!? Helt absurt...
  • Ekologiskt Godis

Fast det ska ju inte behövas sjukskrivning för en begravning egentligen! Gud vilken dum arbetsgivare:(

• Ekologiskt Godis

Anonym (fejkaren) skrev 2009-06-04 11:47:57 följande:

Tack så hemskt mycket för alla svar! Tyvärr så fick jag en idiotläkare som inte villa sjukskriva mig pga att min farmor har dött. Han sa att han inte ville sätta sitt namn på papper för en sån "dum sak". Däremot pratade jag med en sjuksköterska som jag känner efter läkarbesöket. Och hon sjukskrev mig i 2 dagar, hon skrev att jag hade övre luftvägsinfektion. Så nu är jag iaf sjukskriven. Men att man ska måsta hålla på att ljuga för att få gå på en begravning är helt absurt! Och jag jobbar på samma sjukhus, som biträde. Så jag har inget svartjobb. Men i deras infoblad som min chef hänvisade till står det att man får gå på make/makas, barn/styvbarn/adoptivbarn samt föräldrars begravning. Inte mor och farföräldrarnas. Sjukt!
    Verkligen sjuka regler. Vad glad man blir att få höra att det ändå löst sig för dig=)
  • Ekologiskt Godis
    Xay1de skrev 2009-06-04 12:49:53 följande:
    Ät cigaretter. Det är ett klassiskt knep för att bli sjuk en liten stund. Man får feber och kräks lite, men inte så farligt.
    Låter ju jättegott =P
  • Ekologiskt Godis
    Xay1de skrev 2009-06-04 12:49:53 följande:
    Ät cigaretter. Det är ett klassiskt knep för att bli sjuk en liten stund. Man får feber och kräks lite, men inte så farligt.
    Låter ju jättegott =P
Svar på tråden Hur fejkar man feber?