• Anonym

Hur fejkar man feber?

kan du inte be dem sjukskriva dig för att du mår dåligt eftersom din farmor har dött? Jag blir så arg på att jobb nekar ledighet vid begravningar, jobbet vet ju inte hur nära ni är det spelar ju ingen roll om man är släkt eller inte det beror ju på relationen man har. Nä prata med din läkare så löser han säkert ett intyg..

• Anonym

Kan du inte bara förklara läget för läkaren och berätta om din farmor, så kanske du får veckan ut för deprission?

• Anonym

Du har RÄTT att vara ledig. Jobbet kan inte neka dig.. du måste få gå på hennes begravning. Så är väl reglerna.. Om du jobbar vitt.

• Anonym

Jag tror inte arbetsgivaren egentligen har laglig rätt att begära sjukintyg från läkare från första dagen! Alla har rätt att vara sjuka en vecka innan det behövs intyg...
    Dessutom är det faktum så att farmor är när anhörig och man ska få ledigt för detta! Min sambos mormor gick bort i vintras o då sa de det iaf.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-06-04 08:12:22 följande:
    Jag tror inte arbetsgivaren egentligen har laglig rätt att begära sjukintyg från läkare från första dagen! Alla har rätt att vara sjuka en vecka innan det behövs intyg... Dessutom är det faktum så att farmor är när anhörig och man ska få ledigt för detta! Min sambos mormor gick bort i vintras o då sa de det iaf.
    det stämmer tyvärr inte, arbetsgivaren har rätt att kräva intyg från första dagen, nya regler.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-06-04 08:15:08 följande:
    det stämmer tyvärr inte, arbetsgivaren har rätt att kräva intyg från första dagen, nya regler.
    Jaha... ja där ser man...
  • Anonym

ät rå potatis, får upp tempen, gjorde jag när ja var liten :P och inte ville gå till skolan.

• Anonym

Fast det är valfritt från arbetsgivaren att kräva intyg, på mitt jobb har de börjat med det pga att det har varit mycket sjukskrivningar så att de tror att vissa fuskar..

• Anonym

det är bättre att försöka bli sjukskriven av psykiska skäl jag tror det blir lättare och mer sanningsenligt...

Svar på tråden Hur fejkar man feber?