ros på klänning vid dop?
som rubriken lyder, har man ros eller liknande på dopklänningen?
som rubriken lyder, har man ros eller liknande på dopklänningen?
Det kan man väl ha om man tycker att det är fint.
Till mina barn hade jag bara sidenband knutna...
Absolut! Vi hade en sidenblomma nere i ena hörnet på dotterns klänning. En mörkrosa, som var i samma färg som sidenbandet.
På sonen hade vi ingen blomma. Hans klänning såg annorlunda ut än dotterns och på han var det finare utan blomma.
Har aldrig sett någon som har haft en blomma på klänningen utan bara knutna band.
En ros låter ju superfint! Satsa på det du!
Vi hade en liten mini satin ros på varje arm och sen ett band om magen när vår dotter döptes... blev en jätte söt detalj!
Japp - vi har haft det vid båda våra barns dop. En gång rosa och en gång gul. Beställ på blomsteraffären o säg att det ska vara till barn så tar de en liten sort, gärna en buskros. Sen sätter de dit lite skydd för stjälken och en säkerhetsnål/nål eller magnet för att hålla den på plats. Vi passade samtidigt på att beställa likadana rosor till oss föräldrar + gudföräldrar. Det blev jättefint! Lät också bordsdekoration följa samma tema.
Våran tös ska döpas i morgon och det är något jag missat helt. Jag hade tydligen en ros på min klänning på andra sidan sidenbandet. Det är ju samma klänning, ska snart gå till blomsteraffären och hämta de andra blommorna, så ajg få se om de kan göra en på plats... Men vårat tema går i lila, så de har nog ingen lila ros iallfall... typiskt att man ska glömma något.. Men de är ju inte hela världen..