• Kegge

    ***JUNI 07 Del 12! ***

    Min son väger ca 15kilo längden vet jag inte på 18mån kontrollen var han 86+cm lång kunde inte riktigt mäta då mätstickan på bordet inte räckte till men kan tänka att han är runt 90cm lång!
    Stoooor kille!


    ♥~♥ Son 070630 ♥ ~♥~♥ Bebbe 090630...nä+? ♥~♥
  • Kegge

    Japp fortf här å skriver!


    ♥~♥ Son 070630 ♥ ~♥~♥ Bebbe 090630...nä+? ♥~♥
  • Kegge

    Skogshallon-Wow 5månader redan var ju nyss han kom ju tycker jag!


    ♥~♥ Son 070630 ♥ ~♥~♥ Bebbe 090630...nä+? ♥~♥
  • Kegge
    Min dag:
    Ingen bebis idag heller bf+7 men höll på att bli!

    Var på specmvc imorse kl 8 för å kolla hur mycket fostervatten jag hade denna tid har jag fått tillåtelse att få av en läkare sen graviditeten började då jag sist hade det v 41+6 å ville kolla det tidigare så inte samma sak händer.

    Kom kl 8 tänke jag får sitta länge var många där men vips var det min tur.
    Den 16 juni hade jag 11cm fostervatten å det var bra så ingen trodde väl det skulle va nån skillnad men HA där fick dom det var 5-6cm bara nu!
    Så fick träffa Dr vilket ingår i proceduren sa BM som gjorde UL så fck vänta lite igen.
    Talade med honom å han sa att jag var å gränsen men ville helst vänta liiite till vore ju bra om det satte igång själv å så mådde jag ju bra men berodde på hur CTGn såg ut var den bra så skulle vi vänta 2 dagar kolla vattnet igen och kolla tappen.
    CTG såg bra ut så nu har jag en ny tid kl 8 på specmvc den 9 Juli.
    Och då kommer jag säkert bli igångsatt men man vet ju aldrig men hoppas!

    (Har inga känningar på att det ska komma igång av sig själv visst gör det ont nångång men då pressar bebis huvudet neråt så är väl nån nerv i kläm men inga SD, aslemmisar, förärkar, värkar i sikte)
    ♥~♥ Son 070630 ♥ ~♥~♥ Bebbe 090630...nä+? ♥~♥
  • Kegge
    Nyatag- Ja jo jag mår bra lite föööööör bra kanske! Vill ju ha lite ont å så!
    Alltså SD å värkar å sånt! men känner lite tryck neråt ibland känns lite ont men inte tillräckligt!
    Så pigg ja oki maken är ju hemma å han sköter det mesta rena rama lyxen kan jag säga å glad....nja jodå maken är ju som sagt hemma så livet känns lättare + att nu känns det ännu närmare bebis dags ju!
    ♥~♥ Son 070630 ♥ ~♥~♥ Bebbe 090630...nä+? ♥~♥
  • Kegge

    Jag känner inget eller kanske en sammandragning i morse men kan ha varit tarmen som vanligt för var tvungen å göra nr2 sen! Skulle inte förvåna mig...
    Sov på soffan inatt kunde inte sova trist när man har ny säng som är sååååå himla skön men men...

    Längtar så mycket tills imorrn å jag tänker be dom sätta igång mig nu får det vara nog tänker inte gå en vecka till bara för att bli igångsatt då istället...
    Lixom ingen idé att vänta ut detta med att det ska sätta igång själv min kropp är inte gjord för det..
    Jag hade ju rätt om att fostervattnet skulle minska såhär i slutet så kan jag kanske ha rätt om detta oxå? Bebis kanske är så pass stark nu att den fixar en igångsättning så att hjärtljuden inte sjunker å slutar i snitt...

    Tankarna snurrar i huvudet just nu!


    ♥~♥ Son 070630 ♥ ~♥~♥ Bebbe 090630...nä+? ♥~♥
  • Kegge

    Säger samma som Vaja otydligt många egna ord men blir mycket bättre!
    Har denna vecka börjat härma oss vilket han inte riktigt gjort förut så nu får man akta sig vad man säger!
    Har visst sagt "tack du" lite för ofta nu säger ha det med ett stort leende!
    Hörde bye bye på tv det snappa han upp direkt!
    Sen har han långa utlägg över vad han gjort under dagen röelser å ord knappt man hänger med men det är häftigt!
    Sen älskar han att säga emot typ motsatsen vi säger inne han säger ute å så gnabbas man ett tag sen säger jag nere då säger han upp, stor å liten osv... Knäppis!


    ♥~♥ Son 070630 ♥ ~♥~♥ Bebbe 090630...nä+? ♥~♥
  • Kegge

    Tjingeling!
    Japp här har man blivit mamma igen kl 02.11 inatt kom en liten tjej på 3735g och 50cm efter thja ca 10tim efter de tagit hål på hinnorna å vattnet gick!
    Säger fyyyyyyyy faen detta gör jag aldrig om men rekomenderar verkligen lustgasen! Blev EDA tillslut oxå å det hjälpte väl lite.
    Det var en häftig upplevelse när hon ploppade ut fick krysta järnet fick lite hjälp så har några stygn där nere men känns oki!
    Hon är såååååååå fin lilla gumman!

    Allt började kl 8 på morgonen på specmvc då de såg att det var ännu mindre fostervatten då började hela proceduren med å vänta hit å dit koll å så men att jag skule hamna på förlossningen var säkert.
    Efter sista kolen bestämdes det hur jag skulle sättas igång å det var med kateter som de fyllde så jag skulle vidgas å det var kl 11 sen 14.50 trilla den ut så var det dag för hinnor! Sen var det igång saaaaaakta var bara öppen 4-5cm länge men sen runt midnatt börja det likna nått å sen plötsligt efter det kännts som man skulle skita på sig var jag öppen 8cm sen vare bara å köra!

    Hade kunnat gå hem vid kl 11 idag men lilltjejen hade lite låg temp så hamna på BB ett tag å vi har värmt henne blev utsläppt kl 17.

    Skogshallon- Du hade rätt en tjej!


    ♥~♥ Son 070630 ♥ ~♥~♥ Bebbe 090630...nä+? ♥~♥
  • Kegge

    Min fina Sofia!
    ♥~♥ Son 070630 ♥ ~♥~♥ Bebbe 090630...nä blev 090710! ♥~♥
  • Kegge
    Sofiko skrev 2009-07-18 10:28:26 följande:
    Nu bar det av till italien om tva timmar! Vill onska er alla en fin semster! Kram kram
    Ha en trevlig resa! Härligt!
    ♥~♥ Son 070630 ♥ ~♥~♥ Bebbe 090630...nä blev 090710! ♥~♥
  • Kegge

    välling morgon och kväll här! Har oxå en morgonpigg liten sak 5.30 brukar han vilja upp!


    ♥~♥ Son 070630 ♥ ~♥~♥ Bebbe 090630...nä blev 090710! ♥~♥
Svar på tråden ***JUNI 07 Del 12! ***