• Exi

Någon som blivit igångsatt pga snabb första förlossning?

är i samma situation som dig...lika snabbt gick det för oss...vi har förberett alla i närheten grannar osv =)

har pratat med min BM om detta då jag oxå är orolig för att föda i hallen med sonen och hunden som åskådare...

hon sa att hon ska skriva in i journalen osv...att jag ska få komma in så fort vattnet går, och inte vänta på värkar...

• Exi
    Miola skrev 2009-06-04 12:45:46 följande:
    Exi: men tänk om förlossningen inte börjar med att vattnet går då? Hur kan man ta det för givet? Vanligast är väl att det startar med värkar?Jakopzon: Oj, låter skitnervöst! Du MÅSTE ju kräva igångsättning! 10 mil till bb? Are they crazy???Linhen: Skönt att höra att man KAN få det beviljat iaf.
    '

JO jag vet...vi skulle prata mer om det nästa gång jag ska till BM...jag hade inga värkar alls sist...men vattnet sipprade sist å vi var inne på koll dagen innan...men eftersom jag inte hade värkar så tog de mig inte riktigt på allvar...

Min BM sa att i värsta fall får jag ringa ambulans och så får sonen följa med så tar de hand om han på förlossningen tills sambon/barnvakt kommer
Svar på tråden Någon som blivit igångsatt pga snabb första förlossning?