Inlägg från: Grönögat |Visa alla inlägg
  • Grönögat

Panik!

Ta med dig brevet till förlossningen när du åker in. Annars är det inga problem om du åker hem direkt bara det inte har uppstått några komplikationer, många gör så att de åker hem samma dag om allt är OK.

• Grönögat

Alexandra E skrev 2009-06-04 13:32:06 följande:

Okej.. Men iaf, dem brukar vilja att man ska vara kvar för och se att ammning och sånt funkar. Och jag kommer inte klara av om inte killen får vara kvar :( Men måste man inte komma tillbacka för någon spruta, eller gör man det på BVC??
    Jamen inget hindrar väl att killen stannar medan de visar dig amningen? Har svårt att tro att de skulle köra ut honom så fort som barnet har kommit ut
    Kan ni inte ta in på ngt gästhem eller patienthotell då?
    Oavsett vad de vill och inte vill så har du rätt att åka hem om du så önskar.

Spruta? Nej, vadå för spruta? Det du ska komma tillbaka på är efterkontrollen ca. 2-3 dagar senare då de kollar om livmodern har börjat sjunka tillbaka samt hur du ser ut i underlivet, blödning etc.
  • Grönögat
    luckyme83 skrev 2009-06-04 14:16:40 följande:
    vadå efterkontroll 2-3 dagar senare ? det fick inte jag göra någon..
    Inte? Var bor du? De kanske inte har det i alla kommuner? I sthlm är det obligatoriskt, och nu när du skriver det TS så minns jag att bebisen fick en spruta på detta efterbesök faktiskt.
Svar på tråden Panik!