• Charlotte87

Hur nyttigt/onyttigt är egentligen:

Flingor?

typ dom här sorterna

: 100% havrefras utan tillsatt socker+ vanliga kellogs cornflakes.
    om man äter de rätt ofta ???
    nån som vet eller?

• Svar på tråden Hur nyttigt/onyttigt är egentligen:
  • Ellih73

Hej!

Jag är inget hälsofreak ;) men jag har för mig att havrefras är nyttigare än vanliga cornflakes iaf.

Äntligen en älskad skatt i magen!
  • Charlotte87

JO men min fråga e mer Hur nyttigt e flingor över lag egentligen liksom?
    Inte vilken som e nyttigast av dessa.

men mest dom här som äts.

• Ellih73

Jo, men vissa flingor är ju nyttigare än andra. Får väl hoppas en dietist kollar in här ;)

Äntligen en älskad skatt i magen!
  • Rulltrappa

havrefras har ett förhållandevis lågt sockerinnehåll och högt fiberinnehåll och är bland de vettigaste frukostflingorna. nyttigast är såklart en rejäl müsli. :)

är varken hälsofreak eller expert men sambon blir det varje gång han ska börja träna och tvingar mig att sitta och hjälpa till och jämföra näringsinnehållsinfo.

• Charlotte87

vad menar du när de tinte fyller nån viss funktion?
    ingen näring i eller massa onyttigt?

• Rulltrappa
    Charlotte87 skrev 2009-06-04 14:33:47 följande:
    vad menar du när de tinte fyller nån viss funktion?ingen näring i eller massa onyttigt?
    snabba kolhydrater, inget vidare om man är ute efter ett jämnt blodsocker. inget för magen att jobba med heller.
  • Charlotte87

det måste ju vara bra till lunch med lite flingor ju?
    snabbt liksom. för att ha nåttimagen.

• Rulltrappa
    Charlotte87 skrev 2009-06-04 15:00:43 följande:
    det måste ju vara bra till lunch med lite flingor ju?snabbt liksom. för att ha nåttimagen.
    det brukar kallas bukfylla. :)
  • FinastE2010

Här är ett hälsofreak. Jag skulle säga att inget av alternativen är bra! Mycket socker och kolhydrater i nästan alla frukostflingor/puffar. Godast och nyttigast är att göra en blandning själv som du rostar i ugnen med kardemumma, kanel- jätte gott!

ta t.ex. någon typ av gryn, nötter, russin etc. kör 2 min i ugnen. Får hålla koll för bränns snabbt!

• Charlotte87

3 socker bitar?
    jasså???

fiberhavregryn sägs e nyttigt men hur e det då? massa kolhydrater oxå. kolhydrater innebär väl inte socker elle

Svar på tråden Hur nyttigt/onyttigt är egentligen: