Inlägg från: Jenny28 |Visa alla inlägg
  • Jenny28

    Nu har vi varit o gjort PKU-test o läkarkoll o han e så bra som han bara kan
    Har gått upp några gram med så att mjölken rann till igår har nog gjort sitt
    Han sover ju så mycket bättre nu när han blir mätt

    Värmen tycker jag e jobbig bara. Först framåt 5-6 på kvällen vi kan gå ut för då först har vi skugga på tomten. Jobbigt värre.
    Skönt att man 3 dagar efter förlossningen väger samma som man gjorde innan man blev gravid, så varje kilo ner from nu är extra bonus. Är ju natruligtvis fortfarande överviktig, men kan man gå ner 5-10 kilo utan att göra nåt så är mkan ju lycklig

    Apropå kläder så har vi fått lite från systeryster, men jag har ens upersnäll granne som gett mig massa kläder, säkert 10 bodysar i stl 50/56 o byxor o sånt, så än så länge behövs inget inhandlas. Skönt värre.
    I bara farten när jag köpte napp så blev det en rosa utan att tänka haha. Idag har jag köpt blåa
    Vi säger fortfarande henne till han, svårt att vänja sig vid tanken på att det är en pojke. Speciellt när man var så inställd på en tjej

    Tänkte ta o ge han ett bad idag. Blir nog diskhon, han e ju så liten än

    Hur går det med er då?

  • Jenny28

    Hej tjejer.

    Snart ska jag göra nåt av det jobbigaste jag varit med om. Jag ska dela ut ett straff tills ebastian som kommer göra honom så ledsen så ledsen. Men jag vet ingen annan utväg.
    Han snodde nämligen pokemonkort av en kompis för nån vecka sen och vi se rganska allvarligt på att just stjäla så han fick pokemonförbud i två veckor samt att OM det hände rigen så får han inte gå till Liseberg denna sommaren.
    Nu har han gjort det igen
    Så när han kommer hem från träningen så ska vi tala om för honom att han inte komemr gå på Liseberg. Han har ju pratat om Liseberg varje dag i typ ett år så detta straffet e det värsta tänkbara. Men samtidigt måste vi vara konsekventa så han förstår att vi menar allvar.
    Men jobbigt e det för han kommer typ slå sönder sitt rum och gråta i flera dagar typ....Vi stålsätter oss här hemma..

    Annars e allt bra. Han sover mycket nu, men äter så himla korta stunder att brösten e blytunga. Hoppas han iaf får i sig det han ska ha....

  • Jenny28

    Hej igen

    Usch jobbig kväll.
    Först sa vi till Seb att det inte blev Liseberg och han visste så väl vad han gjort. Det visade sig också udner kvällen at han även stulit fråne n annan kompis.

    MEN när vi pratat o pratat, så inser vi att det nog inte bara är Sebs fel att han betett sig såhär. Vi är nog en stor skuld i det hela.
    Vi vet ju hur han tidigare reagerat på förändringar och trots att han blviit MYCKET bättre det sista så har vi ändå fått en ny familjemedlem i dagarna och den sista månaden har han varit extra känslig och har inte fått nån uppmärksamhet alls.
    Så vi har nog varit för hårda att döma.
    Nackdelen e ju att vi kom på detta lite försent och sebban ligger nu i sin säng o tror att det inte blir liseberg och är förtvivlad. MEN kanske det är bra han får begrunda det lite,

    Jag tror vi ska låta han gå på Lisse och sedan kör vi nån annan konsekvens..

    Men det återstår att se...

    Nä en unge skriker.

    ses snmart

  • Jenny28

    Hej tjejer
    Hur går det för er i värmen. Nu börjar det äntligen bli lite svalare här. Regnet komemr nog dra in när som helst nu.
    Jag har en liten gosse som faktiskt e lite svårammad. Han gapar väldigt dåligt och har svårt att få han att ta stora tag med munnen. han vill helst ligga o bara suga in vårtan i munnen och jag har ganska stora bröstvårtor så det e svårt. Svårt att få han att suga en längre stund med. han vill helst bara suga typ 10 tag och sen sluta. Så det e lite kamp här hemma.
    På tisdag kommer BVC hit på hembesök så då får vi se hur han gått upp i vikt iaf. För det e ju huvudsaken att han ökat för då får han ändå i sig.

    Nu ska det vara en vecka med regn här. Kanske man kan sova på nättern aigen nu då...

    Hur går det för er med bebis o jobb?

  • Jenny28

    Hejsan

    Igår var vi på Lisse och det var lyckat trots mycket folk. Alla ungarna uppförde sig bra.

    Alltså kan man ha en snällare bebis?
    han bara sover o äter, o skriker aldrig. Han har börjat smajla lite smått o det e så härligt att se..

    På kvällen lägger vi oss vid22-23 han får sista tutten vid 22.30 ca o sen sover han till ca 02 tar en tutt, sover till ca 04-05 får en tutt till o sover sen till 07-08...Har haft det så de tre senaste nätterna. Ska inte klaga precis .-)
    MEN jag tror det beror på att han sover på mage. Alla mina ungar har ju sovit bättre på magen. Så även han...

    På lördag ska vi upp till Strömstad på kalas, då ska resten av släkten se han. Imorgon ska Seb åka till sin pappa en månad, kan inte säga annat attd et är med blandade känslor. En del av mig tycker det är mycket skönt för han har varit krävande det sista, men han har inte varit borta så länge som en månad innan så det är ju med jobbigt såklart. Men det ska nog gå bra.
    Då får vi ju plats i bilen när han e borta
    Vi har ju inte råd att köpa ny nu och ingen verkar vilja ha vår, så vi får klara oss.
    Tur vi har så snälla vänner som har tvås tycken 7-säters så igår fick vi låna deras ena till Lisse.

    Vad kallt ni har Dimman!! Här är det ca 20-25 iaf med skurar..Men ändå ganska mycket uppehåll. Idag kommer nog bli sämsta dagen.

    Amningen går lite bättere här, men på nätterna är det svårast då man ligger..Han har svårare att suga tag då, det kan ta 5-10 min innan han hittar börstet ordentligt. Men jag tror det blri bättre sen

  • Jenny28

    isu: Jo BVC gick bra. han hade gått upp 500 gram på en vecka så jag har nog grädde i tuttarna denna gången emd

  • Jenny28

    Hej o hopp, nu är vi i strömstad......Vi hörs om några dagar

  • Jenny28

    Här är det bara jag som skriver ja

    Sisu: är du på Brittan nu????

    Jo Idas molusker blev ju infekterade trodde vi, emn det hars att sig svinkoppor där, så hela hennes mage samt ena låret är som ett öppet sår. På VC fick de konsultera några stycken dåd e tyckte det var ganska svårt fall av svinkoppor. Även fått några i ansiktet Så nu e det penciliin och badda med alsolsprit som gäller. inte kul, då hon har skitont....

    Annars e allt bra,. Lillplutten hade gått upp 400 gram till så nu vägen han 4,3 kilo .-D Han har redan fått dubbelhaka och tjocka kinder
    Amningen går kanon nu och allt annat med.

    d har fått ett extrajobb hos en vi känner att fixa deras gräsmatta, det komemr iofs betyda att han kommer vara borta nästan resten av semestern men vi behöver desperat pengarna så det får vara värt det.
    Så stakcarn får slita hela dagarna medan vi går hemma.

    Hoppas ni har det bra Dimman?!

  • Jenny28

    Hejsan tjejer.
    Hur har ni det i sommarvädret....

    Här går allt bra. Har världens snällaste bebis. ida är frisk från sina svinkoppor så allt e fröjd igen.
    David jobbar ju end el men har några lediga dagar emellanåt. men 200 spänn i timman svart kan man inte tacka nej till när man har dåligt ställt

    På måndag ska vi till Strömstad för då kommer Seb o hans norska familj dit! Ska bli kul att träffa dem då jag aldrig träffat varken hans br4öder eller hans pappas tjej. Så det blir kul! Seb tyckte det skulle bli konstigt att vi träffades men kul

    Tim växer o frodas. Ska väga igen på måndag. Gissar på att han väger ca 5 kilo nu

    Hur går allt med Villemo?? Har inte varit i bloggen på evigheter, ska nog in o kika där nu tror jag

  • Jenny28

    Hej, men Dimman, shit va jobbigt för dig. Ta många promenader vet ja!!!!

    Här rullar livet på, han e fortfarande from som ett lanmm och vägde igår 1 månad gammal 5,5 kilo. Börjar bli tugnt att bära på..

    Idag ska vi hem till nyfunna vänner! Har haft lite lös kontakt på facebook. Vi umgicks när vi var små...
    Igår var vi där på fika o det klickade totalt så ikväll blri det grill o singstar! KUL!

    sisu:  Va porrig du är!! Hur har det förresten gått med p-medel??

  • Jenny28

    Hej
    Jag känner att jag inte är på effel längre, för mig e det bara facebook som gäller nu.
    Har du facebook sisu? Dimman e ju där iaf

  • Jenny28

    Det var väldans vad ni skriver helt plötsligt

    Dimman: Ja mina brukade protestera viud den åldern. Jag börjar vid 3 mån o lägga en tjock kudde bakom så de kommer upp o ser lite mer, det brukar hjälpa. De tycker väl det börjar bli tråkigt tat ligga o stirra i taket

    Här går allt bra. jag har fullt upp nu då D börjat jobba igen. Ida har fortfarande svinkoppor, ska till läkaren idag o kräva en till pencillinkur. Eftersom hon har i näsan så går det inte att få bort med bara salva o alsolsprit för det är ju så fuktigt där med. Och dagis kan hon inte gå till förrän de är borta. Så vi får hoppas hon får.
    Tim mår bra. han e så tung nu såd et blir jobbigt att bära runt på han. Tur man har selen iaf. Antar att han är över 6 kilo nu.
    Sebastian kommer hem på fredag efter att ha varit borta i 5 veckor. Ska bli skönt att få hem han.
    Snart börjar ju allvaret med skola o hela baletten igen...

    sisu: Får in o kolla din nya blogg!

  • Jenny28

    Hej, negativ dag idag då vi fick veta att davids pappas cancer spridit sig till ryggkotorna. Väldigt ovisst nu hur det blir

    Annars e det bra, Tim har börjat ge små ljud ifrån sig, låter så gött Lite mer nöjd att ligga själv så man kan få nåt gjort o inte bara bära...

Svar på tråden FLs fina fräcka flickor...