• LAV0LINA

Linsbärare som ätit cerazette - har ni fått det jobbigt i ögonen?

Fick cerazette utskrivet nu vid efterkontrollen.
    Tidigare har jag haft ganska besvärligt då jag ätit p-piller och minipiller, tårvätskan blir lite annorlunda och jag blir väldigt geggig och torr i ögonen vilket ställer till det då jag använder linser.
    Såg att just detta (svårighet att bära kontaktlinser) var en biverkning med cerazette, är det nån som haft problem med det?

Välkommen till världen Emma! 12/4 2009
  • Svar på tråden Linsbärare som ätit cerazette - har ni fått det jobbigt i ögonen?
  • Anonym

Nej, det var ingen fara för mig iallafall! men vad använder du för linser? jag har linser som är speciellt för torra ögon (Proclear)

• LAV0LINA

Jag använder månadslinser man kan sova i, dvs inte behöve plocka ur när man sover. Jag sover dock aldrig med dem utan jag tar ur den varje kväll.
    Hmm, kommer inte ihåg vad de heter just nu..!

Välkommen till världen Emma! 12/4 2009
  • tingi
    LAV0LINA skrev 2009-06-05 10:52:49 följande:
    Fick cerazette utskrivet nu vid efterkontrollen. Tidigare har jag haft ganska besvärligt då jag ätit p-piller och minipiller, tårvätskan blir lite annorlunda och jag blir väldigt geggig och torr i ögonen vilket ställer till det då jag använder linser. Såg att just detta (svårighet att bära kontaktlinser) var en biverkning med cerazette, är det nån som haft problem med det?
    då det är en av biverkningarna så är det säkert någon som har haft det. alla biverkningar är ju individuella och drabbar ju inte alla..

ett alternativ är ju att byta till en annan sorts piller eller byta linssort. du kan även pröva komfortdroppar och se om det hjälper.
Svar på tråden Linsbärare som ätit cerazette - har ni fått det jobbigt i ögonen?