• M C

100% underkända på tenta??

Jag har varit med om att en blev godkänd av typ 50-70. Men då gick vi till lärarens chef - prefekten - och fick det ändrat.
    Läraren hade inte följt sina egna instruktioner och blev därmed toppriden av institutionsprefekten.

• M C
    Teide skrev 2009-06-05 17:06:05 följande:
    Jag vet inte hur många som skrev men det var en stor tentasal som var helt full så nog måste vi varit 50-60 st i alla fall?Jag läser på termin 5 så vi är inga nybörjare direkt. Man behöver inte ha 100% rätt men man får inte nolla mer än 3 frågor för att få godkänt.I det här fallet var det en omtenta, jag skrev tyvärr inte ordinarie tentan eftersom jag hade kräksjuka då (typiskt) men ordinarie tentan var gjord av de som var lärare i kursen medan omtentan gjordes av en professor i ämnet som endast höll i en föreläsning under kursen.När jag läser ordinarie tentan och omtentan så konstaterar jag att de behandlar helt olika saker, man tror inte att de behandlar samma kurs faktiskt.Det ska vara tentagenomgång på tisdag, ska se om jag har möjlighet att närvara, börjar ju jobba nu på måndag och är inte säkert att man kan smita mitt på dagen men vi får se.Jag blev i alla fall paff för jag kan ämnet bra och trodde jag skulle få bra på tentan.
    Det har vi (karln och jag läste samma linje) varit med om flera gånger, man får en tenta som är skriven för en D-kurs när man gått en A eller B kurs. Jätteskoj, verkligen.

Första mattetestet på vår E-ing-utb blev 98% underkända. Vi satt som fån allihop efteråt, det var inga dumskallar som bara skolkade utan seriösa studenter. Men det var en helt galen tant som förmodligen har Aspberger som skrev tentan och vi hade undervisats av en genial och fantastiskt metodisk man som var huvudlärare i matematik och tillförordad prefekt.
    Bara att göra om och försöka pricka den tentan mannen skrev.
Svar på tråden 100% underkända på tenta??