• sarah

En mammas lyx i vardagen....

Visst är det underbart att ha barn och jag älskar mitt underverk mest av allt i hela världen.
    Men livet med ett (i mitt fall) spädbarn, skiljer sig ju ganska radikalt mot hur det var innan.
    Allting kretsar kring barnet, jag behöver ju inte gå in på detaljer då alla här inne vet vad jag pratar om.

Därför kan vissa små saker verkligen kännas lyxiga och göra att man orkar ta sig igenom en extra jobbig dag.

Min mamma var precis här och tog med sig barnvagnen (och tillhörande bebis) ut på promenad och jag har precis tagit en låååång underbar dusch och smörjt in mig med min papaya kroppsbutter från Body shop som luktar underbart.
    Innan duschen var jag förutom trött i ett ganska risigt tillstånd då jag är jätte pollen allergisk (det hjälper inte att vara inomhus) och inte kan ta den spruta jag brukar ta till våren (pga ammning)
    Men nu mår jag helt underbart och känner mig som frsächeten själv!

Duschen är min lyx i vardagen, att bara få släppa taget om allt och överlåta ansvaret om Mathilda till någon annan och bara få vara Sarah för en liten (eller lång) stund.

Jag undrar lite vad just er lilla lyx i vardagen är. Kanske kan man få lite tips på hur man kan lyxa till det på fler sätt.

• Svar på tråden En mammas lyx i vardagen....
  • bozzini

Min lyx i vardagen är när min man tar Axel med sig ut och jag får vara själv hemma för en gång skull. Det är så skönt när det är alldeles tyst och jag kan ligga och läsa en bra bok. När jag tröttnat på tystheten sätter jag på stereon med min favoritmusik och skrålar högt.
    Så min lyx är att få vara hemma alldeles själv!

• sessan

Hej
    Min läkare sa att man kan ta clarityn mot allergin, är själv hyper allergisk.
    Jag tar 2 clarityn +nasonex nässpray+ögondroppar och har betapred ifall att.
    Ha det så bra

• sarah

sessan: Va skönt att veta! Ska få läkar tid i morgon.

• Puttran

Min lyx är helt klart att få vara själv en stund. I lördags var jag själv på stan i 1 timme. Det var helt underbart men efter bara en stund började jag längta efter min son. Det är svårt att slita sig från sin gosis.

• kobra

När jag och sambon lämnar bort barnen och bara är vi, fast då pratar vi om barnen mycket istället hihi!!

• Jennie Brunflo

Min lyx är när Sigrid sover eller sambon har henne och jag får sy, eller läsa eller baka eller bara vara ifred......fast det behöver inte vara lång stund. 15 minuter räcker ibland...så där bara så jag får andas lite!

• Bambis

jag tog med mig bebisen i babysitter i duchen så jag fick bli ren. Nu gör jag det varje dag och hon tycker det är kul. Det gör inget om hon börjar skrika först i den. Hon lugnar sig sen och tittar omkring.

• petra

Träningen 3 gånger i veckan alla gånger!

• petra

Åååå jag glömde...& när min älskling o jag myser med vin på balkongen när barnen somnat. (Fast det är mer helglyx o kräver lite varmt väder. Men med en filt på benen går det fint även på våren. )

• Fido

Det som känns allra lyxigast är när sambon tar vår tjej ut ur sovrummet om hon är gnällig mitt i natten och går ner till källaren. Det finns nog ingen sömn som man uppskattar så mycket som den efter "skiftbytet". Nu är hon i och för sig snäll och sover för det mesta. Men när det händer så är det en underbar känsla.

Svar på tråden En mammas lyx i vardagen....