En mammas lyx i vardagen....
Visst är det underbart att ha barn och jag älskar mitt underverk mest av allt i hela världen.
Men livet med ett (i mitt fall) spädbarn, skiljer sig ju ganska radikalt mot hur det var innan.
Allting kretsar kring barnet, jag behöver ju inte gå in på detaljer då alla här inne vet vad jag pratar om.
Därför kan vissa små saker verkligen kännas lyxiga och göra att man orkar ta sig igenom en extra jobbig dag.
Min mamma var precis här och tog med sig barnvagnen (och tillhörande bebis) ut på promenad och jag har precis tagit en låååång underbar dusch och smörjt in mig med min papaya kroppsbutter från Body shop som luktar underbart.
Innan duschen var jag förutom trött i ett ganska risigt tillstånd då jag är jätte pollen allergisk (det hjälper inte att vara inomhus) och inte kan ta den spruta jag brukar ta till våren (pga ammning)
Men nu mår jag helt underbart och känner mig som frsächeten själv!
Duschen är min lyx i vardagen, att bara få släppa taget om allt och överlåta ansvaret om Mathilda till någon annan och bara få vara Sarah för en liten (eller lång) stund.
Jag undrar lite vad just er lilla lyx i vardagen är. Kanske kan man få lite tips på hur man kan lyxa till det på fler sätt.