• Bette

Svårt att amma vid äggdonation?

Hej,

Jag tycker det var bra skrivet Squirl, jag menar varför skulle det inte gå att amma, det var det dummaste jag har hört. Det där med havandeskapsförgiftning tror jag kanske de har lite belägg för, jag ska i alla fall på ett extra ultraljud i augusti och kolla blodflödet till bebisen. Men däremot sade en läkare till mig att det är ökad risk att man blöder mer vid förlossningen om man gjort ÄD och det undrar jag varför skulle det vara så? Någon som hört talas om det?

Jag såg min lilla parvel i förra veckan och allt var bara bra med bebben, gjorde NUPP ultraljud då, har gjort KUB. Är i vecka 15 nu så det rullar på, snart har man gått halva graviditeten.

Bette

Bette

• Bette

Det blev två Bette, skulle inte vara så.

• Bette

Nikolina: Det kommer gå alldeles strålande för oss, jag är övertygad om det. När började du känna din bebis rörelser i magen? Jag är i vecka 15 nu och jag längtar så mycket efter att känna underverket. Jag är övertygad om att vi kommer att få de sötaste bebisarna.

Bette

• Bette

Jag tror precis som ni andra att det handlar om att de flesta som gör ÄD är äldre och att det oftast är första barnet. Men som sagt jag tror att de tar det säkra före det osäkra, som min barnmorska sade, det är en speciell bebbe i magen. Det har hon alldeles rätt i. Jag skall göra tre ultraljud till åtminstone, RUL samt ultraljud i augusti för att kolla blodgenomströmningen till barnet samt ett tillväxtultraljud i vecka 32, sedan vet jag inte om det blir något fler. Jag är mycket nöjd med min barnmorska, hon är mycket bra tycker jag, det är viktigt att känna förtroende för barnmorskan annars skall man byta.

Bette

• Bette
    Schohoo skrev 2009-06-14 09:56:47 följande:
    Vilken underbar tråd! Och jag måste kommentera! Jag har en kompis som blev gravid med äggdonation. Hon mådde SUPERBRA hela graviditeten, man kunde knappt tro att hon var gravid (fast man såg det ju såklart). Men förlossningen var helt normal, och hon kunde amma utan problem! Dessutom är dottern typ väääärldens snällaste! Och dessutom supersöt och supercharmig! Så vem vet, kanske blir det sötare barn med äd!?!
    Det låter bra det som du skriver att din kompis inte haft något problem alls, det låter toppen.

Ja vem vet det kanske blir sötare bebisar via äd.

Kram

Bette
Svar på tråden Svårt att amma vid äggdonation?