Inlägg från: Cotton Candy |Visa alla inlägg
  • Cotton Candy

högklackade skor - hjälp mig!!!

Idag har jag köpt ett par högklackade svart stilettskor på DinSko. Jätte fine och sexiga

Jag är van att gå i högklackade skor men inte like höga som dom här (10cm). Foten får en lite konstig position i skon tycker jag... jag är ju van att undersiden på foten ligger emot sulan men med dessa skor blir det som ett mellanrum ml skon och min fot. Jag vet inte om det alltid är så på så högklackade skor eller om det ser knäppt ut.... testade ett par andra med lägre klack och där passade foten liksom bättre i skon...

Någon som ofta går i högklackade skor som kan berätta för mig om det alltid är så eller om det är ett tecken på att skon inte passar?? Testade en storlek större med de blev alldeles för stora då.

• Svar på tråden högklackade skor - hjälp mig!!!
  • Cotton Candy

Jag misstänkte det...
    Jag kommer ju inte heller använda dessa skor dagligen men frågan är om det är bättre att byta till en sko med lägre klack bara för att vara snäll mot foten... jag har gått runt lite i de nya skorna här hemma och det känns ju onekligen annorlunda att gå med foten så utsträckt men det känns inte obehagligt. Fast det kanske går det efter några timmer....?

Svårt.

• Cotton Candy

Jag köpte sådana gelkuddar till att ha i skon så foten liksom stannar på plats men jeg tycker ärligt talat inte att det är så stor skillnad. Jag får försöka gå i dom lite till innan jag bestämmer mig.

• Cotton Candy

Nu har jag gått lite i dom och det känns faktisk ok än så länge, kanske inte för en långpromenad men mingelparty blir nog bra.

Men ser det löjligt ut? Det synns ju lite gran att foten inte sitter som en smäck i skon? Eller är det ingen som tittar så noga?? Nu känenr jag mig alldeles osäker.

• Cotton Candy

Nu har jag lagt ut tre kort, inte så lätt att fota foten bara!

flinx skrev 2009-06-06 13:54:42 följande:
    Min erfarenhet är oxå att ju bättre kvalitet desto lättare är de att gå i. Har två par rikigt dyra skor som sitter som ett smäck och är stabila fast de är höga. Men då har ord pris varit 1900 resp 1400, fast jag har hittat dem på rea!
    Givitvis är det så och de andra jag testade som satt bättre var också dubbel så dyra. Kanske blir det så att jag köper dom istället.
  • Cotton Candy

Tack för era svar, jag tror jag ska ta mig en tur dit igen imorgon och testa dom andra igen.... känner mig inte 100% och vill inte gå i skorna innan jag testat dom andra ifall jag vill byta dom.

Synd för dom är himla fina - på hyllan iaf!

• Cotton Candy

Nästa problem är då färgen!!!!
    Dom dyrare skorna fanns i svart och i röd och jag är svag för röda skor. Annars går jag alltid klädd i svart, svart, svart.

Visst vore det smartast att köpa dom svarta? Det funkar ju till allt och det tröttnar man aldrig på.

Men de röda är sååå fina....
    I need more money

• Cotton Candy

Precis... svart är nog bättre.

• Cotton Candy

Jag har bestämt mig för att lämna tillbaka dom och försöka hitta ett par som sitter bättre. Jag var lite tveksam redan i affären men nu känner jag mig helt säker på att det inte kommer att funka. Eller funka gör det kanske, men det kommer nok inte bli så bekvämt.

Tack för alla erfarenheter och åsikter! :-*

• Cotton Candy

Shit vilka coola kor ni hittar! Och va modiga ni är som vågar gå i sådana...

Jag har nu varit och bytt de svarta skorna mot dom dyrare - och jag tog dom röda. Jag älskar verkligen röda skor.

Jag har tyvärr ett jobb som inte riktigt passar till högklackade skor. Jag är lärare och står och går mycket under dagarna och mina fötter skulle inte palla om jag stod på 10 cm klack varje dag. I stället blev det ballerinor med 3 cm klack... bättre än ingenting iaf.

Mina drömskor är nog dessa: img.diytrade.com/cdimg/422541/5652009/0/1213950515/christian_louboutin_shoes_accept_paypal.jpg

från Christian Louboutin. Jag verkligen älskar hans röda sulor. Jag skulle också vilja ha samma sko fast i röd. Sen är jag dessutom helt galen i leopard fläckiga skor typ som dom här: images.google.se/imgres&imgrefurl=www.kaboodle.com/reviews/manolo-blahnik-leopard-print-d-10&usg=__bHZiWw93I8_6ddaIwKC6MdLPeD4=&h=270&w=216&sz=14&hl=sv&start=50&um=1&tbnid=I_o2odVUp8tmxM:&tbnh=113&tbnw=90&prev=/images%3Fq%3Dmanolo%2Bblahnik%26ndsp%3D18%26hl%3Dsv%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:sv-SE:official%26sa%3DN%26start%3D36%26um%3D1
    men har tyvärr aldrig lyckats hittat någon i en prisklass som passar en mammaledig lärare.

• Cotton Candy
    flinx skrev 2009-06-06 18:25:43 följande:
    Kor!! Ha ha! Gifte mig i ett par Pura Lopez (inte BARA skor alltså... hade klänning förstås! ). Kolla in märket, fiiina skor! www.puralopez.com/
    Oj va många fina skor som fanns där. Helt galet ju!

Jag är mycket nöjd med mitt byte, skon känns helt annorlunda på foten trots att klacken också är 9 cm. Sen är det riktigt läder dessutom och det känns onekligen.
  • Cotton Candy

Nu har jag lagt ut en bild på mina fina nya röda sko

Svar på tråden högklackade skor - hjälp mig!!!