Inlägg från: Fina Fröken Lycklig |Visa alla inlägg
  • Fina Fröken Lycklig

Vad skriver man lämpligen inuti kortet till en Konfirmand?? Tips o idéer önskas

Min ena syster ska konfirmeras imorgon, Söndag, allt väl så långt Men vad sjutton skriver man inuti kortet??? Grattis eller Lycka till känns konstigt och fel.. skriver man bara "Till minne av Konfirmationen" datum och lite så, eller ska man ha med någon annan citerad textrad ur bibeln eller liknande??

Jag har gjort ett eget kort, men valt att inte skriva något på framsidan.

Nån som vet och kanske kan komma med några tips eller exempel på lämpliga textrader?? Så jag har något att bygga vidare på

• Svar på tråden Vad skriver man lämpligen inuti kortet till en Konfirmand?? Tips o idéer önskas
  • Fina Fröken Lycklig

Tack för era svar

Jag är själv inte konfirmerad, så har inte en susning om hur det brukar kunna vara och vad man lämligen skriver i kortet.. men funderar på om man inte kunde använda sig av någon mer "icke kristlig" textrad??

Några betydelsefulla ord, en vacker text från en låt på en skiva man gillar eller liknande? Vad tror ni om det? 

• Fina Fröken Lycklig

Kom gärna med fler tips på vackra texter {#lang_emotions_flower}

Svar på tråden Vad skriver man lämpligen inuti kortet till en Konfirmand?? Tips o idéer önskas