Jag har använt en sådan utan att ha erektionsstörningar, för att ståndet ska hålla längre (till exempel i gruppsex). För mig har det funkat jättebra, det händer aldrig nu för tiden att jag slaknar mitt i akten (det kunde tidigare hända när jag hållit på väldigt länge). Dessutom har ståndet blivit obeskrivligt hårt.
Det viktiga är att skaffa en pump med tryckmätare, annars är det nästan garanterat att man skadar sig och att det får motsatt effekt. Här i Sverige är det svårt att få tag i de bästa pumparna (Lapdist), den enda kvalitetspumpen jag hittat som säljs här är Dr Kaplan's.
Jag vet inte vilket program som rekommenderas för erektionsstörningar, men grundregeln är att först köra ett par veckor med korta sessioner (4?5 min) med lågt tryck (2?5 Hg), och att sedan gradvis öka sessionernas längd (till kanske max 12?13 min) utan att öka trycket. Testa att köra ett sådant program (två sessioner/dag i två dagar, sedan vila en dag, sedan två dagars pumpning igen osv i rullande schema), och så lägger ni till en session alldeles innan ni ska till.
Det kan ta någon vecka innan det ger resultat, men ta det lugnt och försiktigt så ska ni se att det förhoppningsvis hjälper. Och kom ihåg att man alltid ska avbryta om det gör det minsta ont ? gå aldrig över 5 Hg.