• banana81

p-piller för att få igång mensen?? Hjälp?

Nu måste ni säga vad ni tror om den här idén!

Jag har PCO, har fått utskrivet pergo som jag ska ta på mensdag 5. Men tyvärr så lyser min mens med sin frånvaro! Snart har jag väntat i 3 månader!!! Börjar tröttna på riktigt nu...

När jag blev gravid med min dotter åt jag p-piller, som då ju hjälpte mig att ägglossa och då också få mens så klart!
    Så nu till min fråga: Vad tror ni om att jag tuggar i mig några p-piller nu??
    Kanske kan räcka med en månad bara för att få mens så jag kan få börja med mina efterlängtade pergo!

Eller vad säger ni????

• Svar på tråden p-piller för att få igång mensen?? Hjälp?
  • rosa83

Jag åt primolut-nor för att få igång min mens innan jag skulle börja med pergo.
    Lycka till!

• banana81

Det har jag hört andra som gjort också, men de är på recept va? Har en läkare som är sjukt svår att få tag på så några receptbelagda tabletter är det inte fråga om...

Gick det bra för dig med pergo?

• rosa83

Ja, det är på recept. Vet inte vad man kan göra annars...
    Jag är på min första pergokur nu, dag 18 så jag vet inte än hur det går;)

• Snorflas

Jag har kört primolut nor för att få mens innan pergo i båda fallen jag gjort det. Hur ska man annars komma igång. Min läkare föreslog första gången att jag skulle vänta på en spontan blödning men eftersom jag inte hade haft mens på ca sex månader efter att ha slutat med ppiller var det ju inte att tala om . Kräv rätt behandling!

• hallondröm

Hur länge fick ni vänta tills ni fick börja äta det?

Min läkare sa när hon såg att jag såg ut att ha lite pco " vänta 6 månader"

Men nu när jag pratade med henne på telefon så sa hon 1 år, för jag var så ung.

Har oregelbunden mens... har käkat ppiller/minipiller sen jag var 16 & är idag 24. Slutade för ett tag sedan & har typ bara haft var 3.e månad :(

Men hade iaf ÄL enligt stickan för nån vecka sedan, men tror inte det tog sig för det har gått 2 veckor & jag har testat med testlagrets stickor som visar neg. Så jag borde få min mens snart?

Någon som vet om det tar mer än 2 veckor då man har oregbunden mens?

Svar på tråden p-piller för att få igång mensen?? Hjälp?