• Juliana82

Hur döljer jag svett under armarna?

svettet syns jämt genom tröjan så fort det är en färg som inte är svart. Är så jävla trött på svarta tröjor.

Finns det något man kan köpa mot detta. Eller finns det något jag kan göra överhuvudtaget? T ex ett plåster eller nått jag "klistrar" under armen?

Nån???

• Svar på tråden Hur döljer jag svett under armarna?
  • Eisa

Absolut Torr från apoteket. Helt kanon. Du svettas inte en droppe.

• Namnam

Jag såg ett "modell knep" på tv där de klistrade trosskydd under armarna, har dock inte provat det själv.

Det finns också absolut torr på apoteket som är en behandlign som ska minska svett.

• Kan inte bli bättre än såhär

Gå två ggr om åtet och sätt Botox under armarna så håller du dig svettfri och behöver inte deo alls

• Sol Angelica
    Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-06-07 13:33:47 följande:
    Gå två ggr om åtet och sätt Botox under armarna så håller du dig svettfri och behöver inte deo alls
    Men då svettas man nån annanstans... Det som inte kommer ut i armhålorna kan komma på tex häcken eller fötterna... Är det bättre då??
  • MartinaE

nä man svettas inte mer på nått annat ställe om man använder absolut torr. Den var oumbärlig under tonårstiden!!

• Clobberella

Jag använder hellre linne än t-shirt, då får man ju mer luft under armarna.
    Sen är det ju inte BARA svart som funkar; vitt tex syns fläckar inte så väl på... värst tycker jag att ljusa färger är, tex ljusgrått....
    Sen spelar det stor roll vilka material du använder. Bomull och viscose är naturmaterial och andas mycket bättre än polyester och andra syntetmaterial. Själv vägrar jag köpa plagg som har mer än 5% syntet, jag vet att jag inte kommer att trivas i dem!
    Undvik också plagg som stramar åt under armarna, det tycker jag gör att man svettas mer.

När det gäller jackor och fodrade plagg så ska fodret helst vara viscose, men acetat funkar också. Polyesterfoder däremot andas inte alls utan gör att man svettas mer.

• Brollie

Även jag tillhör dem som använder absolut torr, tycker det är toppen!

over and out
  • Minas

Absolut torr är bra om man inte har känslig hud-då gör det ooont! Fast man svettas mer på andra ställen då, svetten måste komma ut någonstans och på mig blev det i ansiktet-inte heller så fräscht!

• Kristin24

Jag är också en "absolut torr" användare...inann jag hade det så hade jag jämt lökringar under armarna. Funkar toppen bra...men raka dig inte innan du använder för då svider det

Go och glad Kexchoklad
  • Kan inte bli bättre än såhär

Sol Angelica skrev 2009-06-07 16:36:42 följande:

Men då svettas man nån annanstans... Det som inte kommer ut i armhålorna kan komma på tex häcken eller fötterna... Är det bättre då??
    Stör mig inte det minsta då det inte är lika irriterande och inte heller luktar svett som det gör under armarna.
Svar på tråden Hur döljer jag svett under armarna?