• FlowerSmurfen

HAR DU...?

Har du...?

Börja frågan med Har du...?

Först frågan:

Har du varit i Frankrike?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-07 17:23
    När den andra har svarat på frågan , ställer den en ny fråga med..Har du...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-09 11:26
    Man ska börja frågan med HAR DU...

• Svar på tråden HAR DU...?
  • flygrl

Nej

Har du vart på safari?

(@Ikka: Välta kor ska man inte göra. Enbart elakt & kor kan skadas svårt av det )

• Ikka

Nej. 

Har du någon väggalmanacka?

@flygrl: Precis vad jag också skrev, en bör inte välta dem oavsett....jag har aldrig gjort det, men frågan ställde jag....

• nnnnnnnn

Jodå, både för min och makens skull, men framför allt för de mindre barnens skull. De ser tydligt vilken dag som olika saker händer. Vi använder den väldigt aktivt och låter barnen vara med när viktiga saker som utflykter eller dagisstart skrivs in.

Har du ett fint arkiveringssystem för räkningar mm, så där som lyxfällan rekommenderar?

• Ikka

Oj, inte tänkt på hur de gör eller rekommenderar - inte sett programmen så noga....

Men vi har haft en pärm där de senaste 1-2 åren finns med. Varje flik representerar en månad och ja, den har tömts och gjorts i ordning typ vartannat år. Men nu har den pajat i stängningen på nåt vis så just nu lägger vi in räkningarna utan att de sitter fast i pärmen, bakom flikarna....får köpa en ny! Dock så går vi främst i genom räkningarna i slutet av månaden när det är dags att betala räkningar numera, har räknat ut hur mkt vi lägger undan till studielånet varje månad och ja - övriga räkningar vet vi på ett ungefär vad de ligger på och vi har flera olika sorters sparande varje månad...förr räknade vi och slog ut ännu mer när vi hade mindre att röra oss med...=) 

Har det varit blåsigt hos dig i dag?

• flygrl

Näpp! Jul e lååångt bort. ;)

Har du nån bikupa i närheten där du bor?

(@Ikka: Jag vet att du bara ställde frågan & du påpekade också man inte ska välta kor innan jag gjorde det. Däremot ville jag understryka för eventuella andra att välta kor e grymt djurplågeri och ingen rolig oskyldig lek som de ofta framställs som. Så det va inte meningen du skulle känna dig påhoppad. Du e ju precis som jag djurvän )

• Jag är bara jag

Japp, grannen i nästa by. Bina kommer varje år och "bosätter sig" i våra lindar och det låter som en helikopter landat i träna. Skrattande

Har du alltid kaffe hemma?