5 dagars fasta?
Är det någon som har testat att fasta? Finns ju olika paket med juicer, buljonger & theér i, för fem eller tre dagars fasta... Ska ju vara bra för kroppen och urrensande.... Nån som vet nå om detta?`
Är det någon som har testat att fasta? Finns ju olika paket med juicer, buljonger & theér i, för fem eller tre dagars fasta... Ska ju vara bra för kroppen och urrensande.... Nån som vet nå om detta?`
Läste precis i en Paulun-bok att det inte är bra för kroppen med fasta, man bryter ned muskler och släpper loss gifter i blodet osv...
Så man renar tydligen inte utan snarare "skitar ner" i systemet.
Jag har själv funderat på en fastekur men har nu ändrat mig efter denna information.
Min mamma har fastat i flera omgångar och jag tror definitivt på den renande effekten av det. Däremot är jag sen innan lite tveksam till vad Paulun säger. Men i vår tid måste man ju välja vad man vill tro på för det finns alltid nån som säger något annat.
Jag tänkte i alla fall försöka fasta i sommar. Första tanken var att hinna innan midsommar, och en liten 3 eller 5 dagars kanske jag hinner med. Mamma berättade annars hur hon ibland fastade i flera veckor. Mitt tips är dock att inte fasta när man ammar! Det gjorde min mamma och jag tror delvis det var därför jag var så sjuk när jag var liten. Hennes gifter kom ju ut via bröstmjölken. Bra att man kan lära sig av andras misstag.
Vill du följas åt genom någon fasta Hope7? Har du hittat någon bra hemsida som rekommenderar bra saker? Just nu undrar jag mest över bästa sätt att trappa ner innan och trappa upp efteråt. Har hört något med att man ska undvika mjölkprodukter ett tag efteråt till exempel.
Ja jag har iaf köpt ett paket med "grejer" för 5 dagars fasta, så nu är det bara att sätta igång... Skulle också vilja ha det gjort innan midsommar! Så då lär jag ju börja på måndag!! Jag funderar också lite på det här med att trappa ner innan och sen efteråt, hur man ska äta och så...Antar att man inte ska äta mycket men det kanske finns nå tips på vad som är bra...?
Jag lär ju börja redan på söndag om jag ska hinna innan midsommar!!!!!!!!!
Jag hittade en ganska informativ länk här: www.halsosidorna.se/Fasta.htm
Tydligen ska man vänta med att börja med kolhydrater och mjölkprodukter ett tag efteråt. Annars tror jag nog man känner av vad som funkar bra. Bara man inte börjar storäta på en gång.
Jag inser tyvärr att jag inte kommer hinna till midsommar. Vi reser redan på torsdag och jag vill inte äventyra att må dåligt när vi sen ska ha semester och fara runt halva landet veckan efter. Men kanske att jag kan smyga med 3 dagar eller nåt, för jag mår faktiskt riktigt kasst just nu känns det som. Jag har gått upp 3 kg på 1 månad utan att jag tycker att jag förändrat mitt beteende eller matvanor. Jag känner det som att jag inte har någon viljestyrka alls. Borde verkligen se till att få klart det där satans exjobbet, men jag hittar ingen motivation och börjar bli riktigt deprimerad över det. Vet inte riktigt vad jag gör istället, men tiden bara går. Jag hoppas att en fasta kan få mig att rycka upp mig och ta tag i mitt liv.